SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

W Polsce jest 101 tys. nośników outdoorowych - co czwarty w Warszawie

Na koniec czerwca działało w Polsce ponad 101 tys. nośników reklamy outdoorowej - wynika z danych Izby Gospodarczej Reklamy Zewnętrznej. Prawie połowa z nich należy do firmy AMS, a prawie co czwarty znajduje się w Warszawie.

101 tys. to liczba outdoorowych nośników reklamowych należących do firm, które przekazały swoje dane Izbie Gospodarczej Reklamy Zewnętrznej. - Ta ilość nie zmienia się znacznie w ostatnich latach, co świadczy o stabilizacji rynku - komentuje Lech Kaczoń, prezes IGRZ.

Nośnik reklamy Ogólna liczba nośników 30.06.2009
Standardowe 12 m˛ 24906
Frontlight 6 x 3 m 14249
Frontlight 12 x 3 m 837
Frontlight 12 x 4 m 1,02
Nośniki małego formatu 35423
Pozostałe nośniki 940
CLP 20332
Backlight 6 x 3 m 975
Backlight 8 x 4 m 496
Backlight 12 x 4 m 33
Backlight scroll 9 m˛ 1904
Pozostałe nośniki podświetlane 184
Łączna liczba nośników 101164

W minionym półroczu utrzymała się wyraźna tendencja wzrostu liczby powierzchni ekspozycyjnych na standardowych tablicach plakatowych w formacie 12 m? (400 x 300 oraz 504 x 238), które rozwijały m.in. firmy Clear Channel Poland i Ströer. Coraz szybciej zwiększa się też liczba powierzchni typu frontlight 18 m? (600 x 300 cm), które generują większe przychody niż standardowe tablice plakatowe w formacie 12 m?. Wolniej rozwijają się za to nośniki typu CLP. - Wynika to z braku inicjatyw władz samorządowych do stworzenia warunków dla tych powierzchni - komentuje Lech Kaczoń. Natomiast z powodu ograniczeń dla nośników usytuowanych w pasie drogi spada liczba backlightów 6 x 3.

outdoor1

Wśród firm działających na polskim rynku reklamy zewnętrznej liderem niezmiennie jest AMS, która kontroluje prawie połowę wszystkich nośników, wyprzedzając Stroer i Clear Channel Poland

outdoor2

Najwięcej nośników outdoorowych - prawie jedna czwarta - znajduje się w Warszawie. Natomiast w ośmiu największych aglomeracjach (Warszawa, GOP, Trójmiasto, Kraków, Poznań Łódź, Wrocław i Szczecin) jest usytuowanych 70 proc. wszystkich powierzchni.

Frontlight 6 x 3 m Liczba nośników Udział w rynku
Cityboard Media 4673 32,80%
Ströer out of home media 3393 23,81%
News Outdoor Poland 2660 18,67%
Clear Channel Poland 2058 14,44%
AMS S.A. 1216 8,53%
Inne 249 1,75%
Łącznie 14249 100,00%



Frontlight 12 x 3 m Liczba nośników Udział w rynku
News Outdoor Poland 684 81,72%
Supersigns 98 11,71%
Headz 51 6,10%
Inne 4 0,47%
Łącznie 837 100,00%

Frontlight 12 x 4 m Liczba nośników Udział w rynku
Cityboard Media 621 61,00%
JETLine 302 29,67%
News Outdoor Poland 65 6,39%
Inne 30 2,94%
Łącznie 1018 100,00%



Nośniki małego formatu Liczba nośników Udział w rynku
AMS S.A. 22100 62,39%
Publiprox 8621 24,34%
Mini Media 1752 4,95%
Clear Channel Poland 1215 3,43%
Inne 1735 4,89%
Łącznie 35423 100,00%

CLP Liczba nośników Udział w rynku
AMS S.A. 11889 58,47%
Clear Channel Poland 5046 24,82%
Ruch S.A. 2000 9,84%
Business Consulting 848 4,17%
Inne 549 2,70%
Łącznie 20332 100,00%
Backlight 6 x 3 m Liczba nośników Udział w rynku
AMS S.A. 960 98,46%
Inne 15 1,54%
Łącznie 975 100,00%

Backlight 8 x 4 m Liczba nośników Udział w rynku
AMS S.A. 335 67,54%
Clear Channel Poland 75 15,12%
Gigaboard 44 8,87%
Headz 42 8,47%
Łącznie 496 100,00%

Backlight scroll 9 m˛ Liczba nośników Udział w rynku
Ströer out of home media 1082 56,83%
AMS S.A. 822 43,17%
Łącznie 1904 100,00%
  • Więcej informacji:
  • IGRZ

Dołącz do dyskusji: W Polsce jest 101 tys. nośników outdoorowych - co czwarty w Warszawie

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl