Spot Zumi.pl potępiony za wulgarne przedstawianie seksu
Komisja Etyki Reklamy przychyliła się do skargi zarzucającej spotowi radiowemu serwisu Zumi.pl wulgarne przedstawianie tematyki erotycznej. Instytucja uznała, że narusza on dobre obyczaje i Kodeks Etyki Reklamy.
W skardze, która wpłynęła do Komisji Etyki Reklamy, odbiorca dokładnie opisał radiowy spot lokalizatora internetowego Zumi.pl: "Podczas reklamy słychać krzyki i jęki pary odbywającej stosunek, trwa to dość długo, dopiero na koniec słuchacz dowiaduje się, że chodzi o najbliższy żłobek". "Trudno tego słuchać, szczególnie w obecności dzieci i młodzieży" - ocenił autor protestu.
Na podstawie skargi postawiono spotowi zarzuty sprzeczności z dobrymi obyczajami i poczuciem odpowiedzialności społecznej oraz zagrażania rozwojowi dzieci i młodzieży przez nieuwzględnienie ich jako potencjalnych odbiorców. Odpowiedzialna za tą reklamę Grupa Onet.pl nie zareagowała na skargę.
Po rozpatrzeniu protestu Komisja Etyki Reklamy postanowiła przychylić się do zawartych w nim opinii, oceniając, że wykorzystanie tematyki erotycznej w spocie Zumi.pl może wywoływać zażenowanie u jego odbiorców. "Miłość fizyczna nie jest czymś czego nie należy przedstawiać w reklamie, ale istotne jest aby jej nie ukazywać w sposób wulgarny" - uzasadniła instytucja, dodając, że spot powinien być emitowany wyłącznie w godzinach od 23:00 do 6:00, tak by zminimalizować jego wpływ na dzieci. W konkluzji Komisja Etyki Reklamy uznała, że spot narusza Kodeks Etyki Reklamy i dobre obyczaje.
Dołącz do dyskusji: Spot Zumi.pl potępiony za wulgarne przedstawianie seksu