Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej
W marcu należąca do Aegis Group agencja przewidywała, że tegoroczne wydatki na reklamę wzrosną o 2,9 proc., a przyszłoroczne o 4,0 proc. Podwyższenie prognozy tłumaczy ona szybszym od spodziewanego odbiciem w USA oraz stale wysokim wzrostem w Azji i Ameryce Łacińskiej.
Jednocześnie Carat zrewidował w górę swoje szacunki odnośnie poszczególnych rynków. Przykładowo w Europie Zachodniej wydatki na reklamę mają w 2010 i 2011 roku zwiększyć się odpowiednio o 1,3 i 2,7 proc., w USA o 1,1 i 1,7 proc., w Ameryce Łacińskiej o 11,2 i 14,0 proc., w regionie Azji i Pacyfiku o 8,2 i 7,6 proc., a w Europie Środkowej i Wschodniej o 5,0 i 10,2 proc.
Z kolei biorąc pod uwagę wydatki na reklamę w poszczególnych mediach, agencja prognozuje, że w bieżącym roku telewizja odnotuje wzrost o 6,0 proc., a w roku 2011 o kolejne 6,2 proc. Dla radia przewidywane są wzrosty odpowiednio o 4,2 i 5,7 proc., dla prasy codziennej spadki o 3,2 i 1,3 proc., dla czasopism spadek o 0,8 proc. i wzrost o 1,0 proc., a dla outdooru wzrosty o 3,9 i 4,4 proc. Najlepsze perspektywy ma przed sobą internet, w przypadku którego nakłady reklamowe mają się zwiększyć odpowiednio o 13,5 i 12,3 proc.
Dołącz do dyskusji: Carat podwyższa prognozę dla globalnego rynku reklamy