SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Tydzień w reklamie tv: Polsat i TVN po 14 mln zł więcej

W minionym tygodniu cennikowo na reklamę telewizyjną w Polsce wydano ponad 385 mln zł. Mocno wzrosły wpływy reklamowe Polsatu i TVN.

Z danych AGB Nielsen Media Research wynika, że w ubiegłym tygodniu na reklamy w telewizji cennikowo przeznaczono o ok. 50 mln zł więcej niż we wcześniejszym tygodniu (zobacz dokładne dane z tego okresu). To drugi tydzień z rzędu dużych wzrostów wydatków reklamowych, związanych ze startem wiosennych ramówek w kanałach telewizyjnych.

Na reklamy żywności przeznaczono 9 mln zł więcej niż tydzień wcześniej, a na reklamy produktów i usług telekomunikacyjnych - 10 mln zł więcej. Natomiast wydatki na marketing telewizyjny kosmetyków i środków pielęgnacji ciała wzrosły w skali tygodnia o 8 mln zł.

Tydzień w reklamie telewizyjnej (5-11 marca 2012)
sektor cennikowe wydatki udział proc.
ŻYWNOŚĆ 83 529 424,15 zł 21,59
PRODUKTY ZDROWOTNE LEKI 54 556 989,30 zł 14,1
TELEKOMUNIKACJA 46 208 131,00 zł 11,94
FINANSE 41 870 691,80 zł 10,82
ŚRODKI OSOBISTEJ PIELĘGNACJI CIAŁA 40 934 674,70 zł 10,58
ROZRYWKA KULTURA 27 010 150,20 zł 6,98
MOTORYZACJA TRANSPORT 23 827 077,50 zł 6,16
SPRZEDAŻ 19 537 861,50 zł 5,05
DOMOWE ŚRODKI CZYSTOŚCI 12 709 832,00 zł 3,28
PRODUKTY DLA DZIECI 8 983 083,00 zł 2,32
WYPOSAŻENIE DOMU I BIURA 8 215 985,40 zł 2,12
USŁUGI 7 049 081,10 zł 1,82
ODZIEŻ OBUWIE 6 986 499,40 zł 1,81
MARKETING 2 610 112,10 zł 0,67
PRODUKTY DLA ZWIERZĄT 1 731 585,30 zł 0,45
ROLNICTWO OGRODNICTWO 644 912,00 zł 0,17
INNE 387 779,00 zł 0,1
BUDOWNICTWO 104 610,00 zł 0,03
PRZEMYSŁ 10 200,00 zł 0
RAZEM 386 908 679,45 zł


Z tygodnia na tydzień wpływy reklamowe Polsatu i TVN zwiększyły się po ok. 14 mln zł. Za to TVP 2 zarobiła z reklam tylko 4 mln zł więcej niż tydzień wcześniej, a TVP 1 - nawet minimalnie mniej. 

Tydzień w reklamie telewizyjnej (5-11 marca 2012)
stacja cennikowe wpływy udział proc.
Polsat 76 737 470,00 zł 19,83
TVN 74 198 465,00 zł 19,18
TVP1 32 863 440,00 zł 8,49
TVP2 24 776 965,00 zł 6,40
AXN 9 748 270,00 zł 2,52
TV4 8 307 980,00 zł 2,15
Discovery 7 304 480,00 zł 1,89
VIVA Polska 7 161 665,00 zł 1,85
TVN24 6 893 237,00 zł 1,78
Comedy Central 5 738 185,00 zł 1,48
TLC 5 292 065,00 zł 1,37
National Geographic 5 158 045,00 zł 1,33
TV PULS 4 922 390,00 zł 1,27
TVN7 4 776 655,00 zł 1,23
Polsat2 4 273 425,50 zł 1,10
Polo TV 4 212 730,00 zł 1,09
Investigation Discovery 3 844 860,00 zł 0,99
FOXLife 3 738 130,00 zł 0,97
TVP INFO 3 722 425,00 zł 0,96
Disney Channel 3 589 610,00 zł 0,93


 

Dołącz do dyskusji: Tydzień w reklamie tv: Polsat i TVN po 14 mln zł więcej

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl