SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Tydzień w reklamie tv: dużo więcej na żywność, Polsat i TVN mocno w górę

W minionym tygodniu cennikowo na reklamę telewizyjną w Polsce wydano ponad 335 mln zł. Mocno wzrosły wydatki na reklamy żywności oraz wpływy reklamowe Polsatu i TVN.

Z danych AGB Nielsen Media Research wynika, że w zeszłym tygodniu na reklamy w telewizji cennikowo przeznaczono aż o 72 mln zł więcej niż we wcześniejszym tygodniu (zobacz dokładne dane z tego okresu). Tak duży wzrost wiąże się ze startem wiosennych ramówek w poszczególnych kanałach.

Na reklamy żywności wydano o 18 mln zł więcej niż tydzień wcześniej. Za to wydatki na marketing telewizyjny produktów zdrowotnych i leków spadły w skali tygodnia o 8 mln zł, co wynika oczywiście z końca sezonu zimowego.

Tydzień w reklamie telewizyjnej (27 lutego - 4 marca 2012)
sektor cennikowe wydatki udział proc.
ŻYWNOŚĆ 74 328 036,45 zł 22,08
PRODUKTY ZDROWOTNE LEKI 51 915 056,10 zł 15,42
FINANSE 41 764 141,50 zł 12,41
TELEKOMUNIKACJA 36 034 893,70 zł 10,7
ŚRODKI OSOBISTEJ PIELĘGNACJI CIAŁA 32 997 982,80 zł 9,8
SPRZEDAŻ 21 765 923,50 zł 6,47
ROZRYWKA KULTURA 21 573 847,10 zł 6,41
MOTORYZACJA TRANSPORT 15 431 165,00 zł 4,58
DOMOWE ŚRODKI CZYSTOŚCI 11 332 104,00 zł 3,37
PRODUKTY DLA DZIECI 7 302 365,50 zł 2,17
USŁUGI 6 132 318,70 zł 1,82
WYPOSAŻENIE DOMU I BIURA 6 032 268,10 zł 1,79
ODZIEŻ OBUWIE 4 368 367,30 zł 1,3
MARKETING 3 483 461,20 zł 1,03
PRODUKTY DLA ZWIERZĄT 1 547 143,30 zł 0,46
INNE 311 742,00 zł 0,09
ROLNICTWO OGRODNICTWO 269 520,00 zł 0,08
BUDOWNICTWO 35 930,00 zł 0,01
PRZEMYSŁ 4 900,00 zł 0
RAZEM 336 631 166,25 zł


W skali tygodnia mocno wzrosły wpływy reklamowe Polsatu i TVN - odpowiednio o prawie 20 mln zł (czyli ponad 40 proc.) i prawie 22 mln zł (czyli ok. 55 proc.). TVP 1 zarobiła z reklam 7,5 mln zł więcej niż tydzień wcześniej, a TVP 2 - o 2,5 mln zł więcej. 

Tydzień w reklamie telewizyjnej (27 lutego - 4 marca 2012)
stacja cennikowe wpływy udział proc.
Polsat 63 879 455,00 zł 18,98
TVN 60 570 040,00 zł 17,99
TVP1 33 085 355,00 zł 9,83
TVP2 20 433 485,00 zł 6,07
AXN 8 482 860,00 zł 2,52
Discovery 7 070 070,00 zł 2,10
TV4 6 345 907,50 zł 1,89
VIVA Polska 6 263 870,00 zł 1,86
TVN24 5 618 351,00 zł 1,67
TLC 5 094 215,00 zł 1,51
Polo TV 4 720 660,00 zł 1,40
National Geographic 4 705 400,00 zł 1,40
Comedy Central 4 641 105,00 zł 1,38
TV PULS 4 393 060,00 zł 1,31
TVN7 4 374 045,00 zł 1,30
Disney Channel 4 108 845,00 zł 1,22
Polsat2 3 590 842,50 zł 1,07
Discovery Science 3 415 790,00 zł 1,01
Discovery World 3 245 235,00 zł 0,96
Eska TV 3 035 115,00 zł 0,90


 

Dołącz do dyskusji: Tydzień w reklamie tv: dużo więcej na żywność, Polsat i TVN mocno w górę

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl