SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

„Rzeczpospolita” i „Parkiet” ze wzrostami sprzedaży. „Przegląd Sportowy” ostro w dół

Prawie wszystkie dzienniki ogólnopolskie w lutym 2015 roku zanotowały spadki średniej sprzedaży ogółem, a najwięcej stracił „Przegląd Sportowy”. Zyskały tylko tytuły Grupy Gremi, czyli „Parkiet” i „Rzeczpospolita”.

Jak wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy, przygotowanych dla portalu Wirtualnemedia.pl, średnia sprzedaż ogółem „Faktu” (Ringier Axel Springer Polska) w lutym 2015 roku wyniosła 324 530 egz., czyli o 4,30 proc. mniej niż w analogicznym okresie rok wcześniej.

>>> Przeglądaj okładki gazet i magazynów w naszym dziale Jedynki

Drugie miejsce ze sprzedażą ogółem wynoszącą 167 676 egz. zajęła „Gazeta Wyborcza” (Agora). Jej wynik zmniejszył się o 4,02 proc. Na trzecim miejscu uplasował się „Super Express” (ZPR Media). Jego średni wynik w lutym br. zmalał o 3,73 proc. do 146 999 egz.

Czwarta w zestawieniu była „Rzeczpospolita” (Gremi Business Communication), której średnia sprzedaż ogółem wzrosła w ciągu roku o 0,51 proc. Dziennik ten sprzedawał się w liczbie 57 301 egz.

Konkurencyjny „Dziennik Gazeta Prawna” (Infor Biznes) znalazł się w zestawieniu oczko niżej ze średnim wynikiem na poziomie 45 254 egz., po spadku o 5,74 proc.

Największym wzrostem pochwalić się mogła wydawana przez Gremi Business Communication „Gazeta Giełdy Parkiet”, która znalazła się na ostatniej pozycji. Jej średnia sprzedaż ogółem zwiększyła się o 9,03 proc. i wyniosła 4 819 egz. Ten wzrost to m.in. efekt udostępniania e-wydań dziennika dzień wcześniej przed ukazaniem się wersji papierowej. Rozwiązanie to wprowadzono w lutym ub.r. (więcej na ten temat).

Z kolei największy spadek w zestawieniu - wynoszący 16,24 proc. - odnotował „Przegląd Sportowy” (Ringier Axel Springer Polska). Średni sprzedażowy wynik tego dziennika w lutym br. wyniósł 31 968 egz. W zestawieniu tytuł ten był szósty.

ZKDP

luty

Wirtualnemedia.pl

2015

2014

Tytuł

Średni nakład jednoraz.

Rozpow. płatne razem

Sprzedaż ogółem

Średni nakład jednoraz.

Rozpow. płatne razem

Sprzedaż ogółem

Fakt Gazeta Codzienna

459 708

324 530

324 530

463 119

339 103

339 103

Gazeta Wyborcza

248 454

186 791

167 676

263 431

196 932

174 707

Super Express

254 876

147 719

146 999

254 710

153 417

152 697

Rzeczpospolita

64 440

57 677

57 301

69 363

58 844

57 013

Dziennik Gazeta Prawna

61 806

55 786

45 254

68 418

58 449

48 008

Przegląd Sportowy

63 304

31 968

31 968

78 417

38 168

38 168

Gazeta Polska Codziennie

58 921

18 098

18 096

84 978

21 155

21 147

Puls Biznesu

14 972

13 961

10 691

16 979

15 720

11 120

Parkiet Gazeta Giełdy

10 283

5 222

4 819

10 175

4 959

4 420

Dołącz do dyskusji: „Rzeczpospolita” i „Parkiet” ze wzrostami sprzedaży. „Przegląd Sportowy” ostro w dół

3 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
przeglądowiec
Redaktor naczelny Michał Pol doskonale kieruje „Przeglądem Sportowym”, ale raczej na Twitterze, gdzie notuje same wzrosty.
0 0
odpowiedź
User
old_master_65
dla Przeglądu z tym kierownictwem to już chyba koniec, szefowie wydawnictwa jeszcze nie chcą przyznać się do błędu, ceną za to będą kolejne spadki sprzedaży, w październiku mijają 2 lata, perspektyw nie widać. Oczywiście Rudzki wie lepiej od czytelników, wystarczy poczytać jego komentarze na twitterze i fb. Jeśli napiszecie mu, że coś robi źle, odpisze, że gówno wiesz, jesteś gnojkiem, śpisz u mamy w nogach, masz pryszcze i tak dalej. Aha, jeszcze najnowsze: jesteś leszczykiem. On wie zawsze o jeden więcej od ciebie.
0 0
odpowiedź
User
plusk
To naprawdę przykre że Gazeta Pisowska Codziennie tak cienko przędzie. Sprzedaż 3 razy mniejsza niż nakład, przynajmniej SKOKi dopompują budżet.
0 0
odpowiedź