SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Microsoft spisał aQuantive na straty

Microsoft zmniejszył wartość kupionej w 2007 roku spółki aQuantive o 6,2 miliarda dolarów.

Gdy gigant z Redmond w maju 2007 roku przejmował aQuantive, zapłacił za dokonanie tej transakcji 6,3 miliarda dolarów. Wówczas był to najdroższy zakup w historii Microsoftu.

Cyfrowa agencja reklamowa aQuantive, przemianowana później na Microsoft Advertising, miała zapewnić MS konkurencyjność na rynku reklam internetowych. Inwestycja nie zwróciła się jednak. Wzrost udziałów Microsoft na polu sieciowego marketingu był bowiem zbyt powolny i firma nie zdołała nawiązać realnej walki z Google.

Spisanie aQuantive na straty prawdopodobnie zniweluje jakiekolwiek kwartalne zyski Microsoftu. Ponadto, zmniejszone zostały przewidywane dochody oddziału odpowiedzialnego za usługi internetowe, w którego struktury aQuantive było włączone. Duża strata nie odbiła się jednak znacząco na akcjach Microsoftu - inwestorzy już wcześniej byli na to przygotowani.

- Z aQuantive się nie udało, ale wszyscy wiedzieli o tym już wcześniej. Teraz to tylko pozbywanie się niedobitków. - powiedział Colin Gillis z BGP Financial Partners.

Dołącz do dyskusji: Microsoft spisał aQuantive na straty

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl