SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

LPP ma nową strategię employer brandingową

Firma odzieżowa LPP, do której należą takie marki, jak Mohito, Reserved czy Cropp wprowadza nową strategię employer brandingową. W centrum uwagi znalazły się : produkt i stojący za nim pracownicy, stąd hasło przyświecające kampanii „Przyciągamy produktami. Inspirujemy ludźmi”. 

Priorytetem LPP jest uzyskanie synergii między działaniami employer brandingowymi, strategią HR oraz celami biznesowymi, tak, by LPP w branży detalicznej postrzegane było jako marka pierwszego wyboru na rynku pracy.

Firma zapowiedziała podwojenie swojej wielkości do końca 2026 roku, a to oznacza konieczność dalszej rozbudowy zespołów. W ramach zintensyfikowanych działań employer brandingowych, LPP dąży do zbudowania wizerunku atrakcyjnego pracodawcy pierwszego wyboru dla nowych kandydatek i kandydatów. Stąd potrzeba stworzenia odpowiadającej na dzisiejsze potrzeby parasolowej strategii komunikacji, która ułatwi pozyskiwanie i utrzymanie talentów nie tylko w centrali, ale też w intensywnie rozwijających się zespołach sprzedażowych niemal w całej Europie. 

- Mocno wsłuchaliśmy się w głosy naszych pracowników i partnerów – ich potrzeby i oczekiwania. Jesteśmy różnorodni, stanowimy unikatową mieszankę kompetencji, osobowości i charakterów, a naszą największą siłą pozostaje zespół. Wśród nas są liderzy, którzy współtworzyli LPP na początku jej biznesowej drogi i osoby stawiające dopiero pierwsze zawodowe kroki. Niewątpliwą siłą tej organizacji jest otwartość i tolerancja, ambicja i ciekawość świata. Staraliśmy się to wkomponować w filary wdrażanej właśnie strategii employer brandingowej - podkreśla Sławomir Ronkowski, dyrektor komunikacji wizerunkowej i relacji z otoczeniem społecznym LPP. 

Zobacz: dodatek “Nowoczesny employer branding”

Przybliżyć pracę w firmie 

Głównym bohaterem i początkiem opowieści o LPP jest produkt, jednak - co podkreśla spółka - sercem i siłą są ludzie. W samej centrali zatrudnionych jest ponad 3 tys. osób, ale w Polsce i na świecie firma tworzy ponad 43 tys. miejsc pracy, również poprzez rozbudowaną infrastrukturę logistyczną i sieć blisko 2500 sklepów. 

- Razem budujemy markę pracodawcy. To pierwsza, tak kompleksowa w naszej historii, strategia employer brandingowa, która jest efektem wspólnej pracy zespołów HR, działów przygotowania produktu, ominichannel, ale też retail i logistyki. Uspójniona komunikacja wewnętrzna i zewnętrzna, dopasowanie naszej internetowej strony karierowej oraz mediów społecznościowych do nowej narracji ma jeszcze lepiej przybliżyć pracę w naszej firmie i odpowiedzieć na potrzeby kandydatów - komentuje Katarzyna Rachwalska-Gröning, liderka zespołu ds. employer brandingu w LPP. 

Twórcom strategii employer brandingowej LPP zależało na stworzeniu przejrzystego i spójnego z perspektywą pracowników przekazu. Dlatego grupa zdecydowała się dotrzeć do konkretnych wyróżników LPP widzianych oczami jej pracowników. W tym celu zdecydowano się na organizację rozbudowanych warsztatów strategicznych i badań ilościowych oraz jakościowych przeprowadzonych z zespołami oraz otoczeniem biznesowym. W rezultacie stworzono hasło uzupełniające nazwę marki „Przyciągamy produktami. Inspirujemy ludźmi”. W komunikacji strategii postawiono na autentyczność, stąd obecność pracowników firmy w spocie reklamowym w miejscu ich codziennej pracy i towarzyszące narracji inisighty skorelowane z charakterem wykonywanych w firmie zadań. 

Kampania przedstawia firmę jako atrakcyjnego pracodawcę, który umożliwia pracownikom zdobywanie nowych czy pogłębianie obecnych kompetencji zawodowych. Pokazuje ją jako miejsce otwarte na różnorodność, w którym można liczyć zarówno na stabilne zatrudnienie, jak i wsparcie liderów w rozwoju zawodowym.

 

 

Dołącz do dyskusji: LPP ma nową strategię employer brandingową

2 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
RASP
co z Reserved Home? Zamykają??
1 0
odpowiedź
User
Kandydat
Skrajnie nieprofesjonalne HR-y w Gdańsku.
1 0
odpowiedź