SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

"Każde dziecko może mieć mamę"

To hasło kampanii społecznej, której organizatorem jest Stowarzyszenie SOS Wioski Dziecięce w Polsce

Kampania rozpoczęła się 29 listopada i potrwa do końca grudnia.

Celem kampanii jest rozpowszechnienie informacji o działalności Stowarzyszenia w Polsce oraz zebranie funduszy na budowę czwartej w Polsce Wioski Dziecięcej SOS w Karlinie koło Koszalina. Już w połowie przyszłego roku stanie tam osiedle 14 domów rodzinnych, w których zamieszka 100 osieroconych dzieci, wraz z mamami zastępczymi. Budowa rozpoczęła się w sierpniu.

Ponieważ jest to ogromna inwestycja, Stowarzyszenie, przy bezinteresownej pomocy agencji reklamowej NoS/BBDO, telewizyjnej Dwójki oraz regionalnych "Trójek" TVP, rozpoczęło ogólnopolską kampanię społeczną, której celem jest zbiórka funduszy na budowę nowej Wioski. Kampania miała dotychczas dwa etapy: w grudniu 2003 i w maju 2004. Obejmowała telewizyjny zwiastun akcji, ogłoszenia w prasie, w internecie oraz przesyłki listowe do potencjalnych darczyńców z prośbą o wsparcie w całej Polsce. Na apel o pomoc w budowie nowej Wioski odpowiedziało ponad 11000 darczyńców. Dzięki ich hojności Stowarzyszenie zgromadziło środki na budowę dwóch domów rodzinnych dla 16 dzieci.

29 listopada oficjalnie rozpoczyna się akcja zbierania funduszy na kolejne 12 domów dla 84 osieroconych dzieci. Stowarzyszenie zaplanowało mailing adresowy z ulotką informacyjną i formularzem przekazu, kierowany do potencjalnych darczyńców. W akcję włączył się także koncern Makro Cash & Carry, który dla celów kampanii udostępnił łamy swojego magazynu "Info Makro", wydawanego w 80 tysiącach egzemplarzy i kierowanego do firm - najlepszych klientów hal Makro.
29 listopada telewizyjna Dwójka rozpoczęła emisję spotu informacyjnego. Emitować go będą także telewizje regionalne TVP 3 (Gdańsk, Warszawa, Bydgoszcz, Wrocław, Szczecin, Łódź, Kraków, Katowice i Lublin) oraz Discovery, Animal Planet i ZigZap.
Kampanię informacyjną uzupełniają ogłoszenia prasowe (powierzchnię bezpłatnie udostępniły: Rzeczpospolita, Super Express, Puls Biznesu - Business Class, Wprost, Pani, Newsweek, Info Makro, Voyage, Tele Magazyn, Imperium TV, Tele Tydzień, Reader's Digest, Poradnik Domowy, BCC Magazine, Cinema, oraz 14 dzienników lokalnych współpracujących z domem sprzedaży prasy regionalnej Media Tak).
Kampanię w internecie przygotowała agencja Orbita. Powierzchnię udostępniły portale Gazeta.pl. Onet.pl, Wp.pl, Interia.pl, o2.pl oraz internetowe sieci reklamowe: Ad Net, IDMnet, ArboMedia, Qnet i AdClick.

Akcja, prowadzona przez Stowarzyszenie SOS Wioski Dziecięce w Polsce, potrwa do końca grudnia.

Kampania zjednoczyła wielu ludzi dobrej woli, którzy swoja pracę wykonali społecznie. Agencja NoS/BBDO, przy współpracy ze studiem produkcyjnym Easy Hell Productions kierowanym przez Magdalenę Wołosz zrealizowała trzydziestosekundowy spot telewizyjny, którego reżyserem jest Łukasz Zadrzyński. Agencja przygotowała także kreację ogłoszenia prasowego i ulotki, dzięki której Stowarzyszenie ma nadzieję pozyskać wielu nowych darczyńców. Stowarzyszenie SOS Wioski Dziecięce w Polsce współpracuje z Agencją od 1,5 roku, to już trzecia, wspólnie realizowana kampania na rzecz budowy kolejnej Wioski Dziecięcej. "Dobra sprawa, o czystych intencjach, na wspólne lata - mówi Ewa Duda - Maciejewska, członek Zarządu Agencji Nos/BBDO - Idea Wiosek to sprawa, do której powodzenia chyba każdy chciałby przyłożyć rękę. Tworzenie dzieciom prawdziwego domu z mamą i rodzeństwem, w którym wyrastają na samodzielnych ludzi, to sprawa warta najwyższego zaangażowania. Dodatkowo od razu widać było, że intencje Stowarzyszenia są krystalicznie czyste.  Przedstawiając sprawę na forum w agencji spotkałam się z entuzjastycznym poparciem i deklaracjami prawdziwej chęci pomocy. Więc decyzja nie była trudna."

28 tysięcy dzieci w Polsce to dzieci osierocone i opuszczone. Stowarzyszenie Wioski Dziecięce SOS w Polsce otacza je opieką, tworząc rodziny zastępcze dla potrzebujących dzieci oraz pomagając im w kształtowaniu przyszłości. Rodzinne metody pracy w Wioskach Dziecięcych SOS opierają się następujących zasadach: każde dziecko potrzebuje matki, dorasta wraz ze swoimi braćmi i siostrami we własnym domu i w przyjaznym środowisku Wioski SOS. W Polsce istnieją trzy Wioski SOS: w Biłgoraju, Kraśniku i Siedlcach. Obecnie pod opieką Stowarzyszenia pozostaje 320 dzieci i młodzieży.

Dołącz do dyskusji: "Każde dziecko może mieć mamę"

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl