SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Innovation 2024: Mindshare i Saatchi & Saatchi agencjami roku, nagrodzono też reklamodawców

13 złotych, 18 srebrnych oraz 14 brązowych nagród zostało wręczonych w tegorocznej edycji konkursu Innovation 2024. Tytuł agencji  Agencji Mediowej Roku trafił do Mindshare, a Agencją Komunikacyjną Roku została Saatchi & Saatchi. Nagrodę Reklamodawcy Roku w kategorii Commercial Brand otrzymały Delikatesy Centrum (Eurocash) oraz Gazeta.pl. W kategorii Culture & NGO wyróżniono Fundację K.I.D.S. Klub Innowatorów Dziecięcych Szpitali oraz Muzeum Historii Żydów Polskich POLIN.

Jury, złożone z 40 ekspertek i ekspertów, spośród wszystkich złotych laureatów wyłoniło najlepszą pracę we wszystkich trzech kategoriach oraz wyróżniło najlepszą kampanię społeczną. Jury nagrodziło projekty w kategoriach: innowacje w biznesie, komunikacji i mediach.

Łącznie przyznano 45 nagród  z 63 nominowanych. Pełna lista dostępna jest na stronie konkursowej. 

Nagrody specjalne Innovation trafiły do najbardziej innowacyjnych przedsięwzięć roku:

   • Innovation of the Year: projekt „Gry sterowane głosem to nowa logopedia” autorstwa Pogaduszki, który łączy technologię z terapią mowy, wprowadzając nową jakość w obszarze logopedii.

   • Charity of the Year: kampania „Żałoba Narodowa”, stworzona przez DDB Warszawa, OMD i K+GROUP dla Fundacji Zdrowia Psychicznego Słonie na Balkonie. Ten poruszający projekt zwrócił uwagę na kryzys zdrowia psychicznego dzieci.

Zobacz: Stefan Batory szefem jury konkursu Innovation 2024

Nagrody Game Changer

W tegorocznej edycji wręczono także nagrody specjalne Game Changer, które podkreślają inicjatywy mające wyjątkowy wpływ na branżę:
   • Firma Roku: Speakleash – za przełomowe rozwiązania w zakresie lingwistyki i sztucznej inteligencji.

   • Wydarzenie Roku: Rok Refleksji / Zderzenie z Rzeczywistością – nagroda za zjawiska i procesy, które znacząco wpłynęły na branżę, zmuszając do refleksji nad wyzwaniami cyfrowej rzeczywistości oraz kierunkiem rozwoju komunikacji.

Nagrodzone agencje i reklamodawcy

Tytuł Agencji Mediowej Roku trafił do Mindshare, a Agencją Komunikacyjną Roku została Saatchi & Saatchi. Nagrodę Reklamodawcy Roku w kategorii Commercial Brand otrzymały Delikatesy Centrum (Eurocash) oraz Gazeta.pl, natomiast w kategorii Culture & NGO wyróżniono Fundację K.I.D.S. Klub Innowatorów Dziecięcych Szpitali oraz Muzeum Historii Żydów Polskich POLIN.

Rankingi Agencji Innovation 2024

Agencja Mediowa Roku
1. Mindshare - 33 punkty
2. ex aequo Spark Foundry i OMD - po12 punktów
3. Starcom - 7 punktów
4. PHD - 6 punktów 
5. Zenith Poland - 5 punktów

Agencja Komunikacyjna Roku
1. Saatchi & Saatchi - 40 punktów 
2. ex aequo 180heartbeats + JUNG v. MATT, Publicis Worldwide Poland - 30 punktów 
3. Dentsu Creative - 24 punkty 
4. ex aequo TWIN .collective, K+Group, MSL Group - 18 punktów 
5. Przestrzeń - 17 punktów

Reklamodawca Roku - Commercial Brand 
1. ex aequo Delikatesy Centrum (Eurocash), Gazeta.pl - po 18 punktów
2. Bank BNP Paribas - 16 punktów 
3. OLX, Visa Europe Management Services Limited - 14 punktów 
4. ex aequo Betclic, Mondelez, Netflix, Škoda Polska, Pogaduszki - po 12 punktów 
5. ex aequo GONG (PIRX), T-Mobile - po 8 punktów

Reklamodawca Roku - Culture & NGO
1. ex aequo Fundacja K.I.D.S. Klub Innowatorów Dziecięcych Szpitali, Muzeum Historii Żydów Polskich POLIN - po 20 punktów
2. Fundacja Zwolnieni z Teorii - 18 punktów 
3. Fundacja Głód(nie)Nażarty, Słonie na Balkonie – Fundacja Zdrowia Psychicznego - po 12 punktów 
4. Fundacja Rak’n’Roll. Wygraj Życie! - 6 punktów 
5. Alivia - Fundacja Onkologiczna - 4 punkty

Nagrody Innovation 2024 wręczono na gali w Multikinie Złote Tarasy w Warszawie. Organizatorem konkursu jest Stowarzyszenie Komunikacji Marketingowej SAR.

Marketing Master by SAR - nagrodzeni 

Podczas gali ogłoszono zwycięzców pierwszej edycji rankingu Marketing Master by SAR.

W rankingu Marketing Master by SAR brano pod uwagę osiągnięcia marek w trzech prestiżowych konkursach organizowanych przez Stowarzyszenie Komunikacji Marketingowej SAR: Effie, KTR oraz Innovation. W tegorocznej, pierwszej edycji nominacje przyznano w dwóch głównych kategoriach: Commercial oraz NGO & Culture. Firmy, które osiągnęły najwyższe wyniki w trzech kluczowych obszarach – efektywności, kreatywności i innowacyjności – miały szansę na zwycięstwo, a tym samym zdobycie nagrody w postaci prawdziwie wyjątkowego, pierścienia Marketing Master.

Pierwsze miejsce w kategorii Culture&NGO zajęło: Muzeum Historii Żydów Polskich POLIN.

W kategorii Commercial zwyciężyli: Netflix, Bank BNP Paribas, OLX, McDonald’s oraz Grupa Maspex.

Dołącz do dyskusji: Innovation 2024: Mindshare i Saatchi & Saatchi agencjami roku, nagrodzono też reklamodawców

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl