Bayer rewiduje swoje plany reklamowe
Firma Bayer AG przegląda swoje zobowiązania w zakresie reklamy oraz planowania i zakupu mediów. Wartość tych budżetów szacuje się łącznie na kwotę 1 miliarda dolarów.
Niemiecki koncern chemiczno-farmaceutyczny chce skonsolidować listę agencji obsługujących jej największy oddział Bayer HealthCare, co ma przynieść oszczędności i poprawę wydajności.
Firma, do której należą takie marki jak Berocca, Feminax, Alka-Seltzer, Rennie, Aleve i Canesten, jest kolejnym z międzynarodowych przedsiębiorstw, które w obliczu kryzysu rewidują swoje budżety marketingowe i zmniejszają liczbę agencji je obsługujących.
W ramach swojego reklamowego i medialnego budżetu Bayer współpracuje m.in. z agencjami JWT, BBDO, Initiative i Mindshare. Wszystkie odbyły już wstępne rozmowy z firmą, a cały przegląd ma zostać zakończony do końca III kwartału bieżącego roku.
Na całym świecie koncern zatrudnia prawie 109 tysięcy pracowników, a jego roczne obroty sięgają poziomu 33 miliardów euro.
źródło: Adweek
Dołącz do dyskusji: Bayer rewiduje swoje plany reklamowe