Zysk Point Group wzrósł o 377 proc.
Point Group miała 11,57 mln zł zysku netto w I kw. 2009 r., wzrost o 377,0 proc. r/r.
Platforma Mediowa Point Group miała 11,57 mln zł skonsolidowanego zysku netto przypisanego akcjonariuszom jednostki dominującej w I kw. 2009 roku wobec 2,42 mln zł zysku rok wcześniej, podała spółka w raporcie kwartalnym.
Zysk brutto ze sprzedaży wyniósł 5,60 mln zł wobec 8,57 mln zł zysku rok wcześniej.
Skonsolidowane przychody wyniosły 16,42 mln zł wobec 13,36 mln zł rok wcześniej.
W ujęciu jednostkowym, w I kw. 2009 roku spółka miała 7,83 mln zł zysku netto wobec 1,06 mln zł zysku rok wcześniej.
- Biorąc pod uwagę spowolnienie gospodarcze i sezonowość w branży mediów i reklamy, która powoduje, że wyniki pierwszego kwartału zazwyczaj są niższe niż wyniki w kolejnych okresach - nasz czas zainwestowaliśmy w pozyskanie znaczących kontraktów, pozwalających nam na kontynuację wzrostów. Dywersyfikacja portfela usług pozwala nam spadek przychodów w jednym segmencie rekompensować wzrostem w innym - komentuje wyniki prezes Platformy Mediowej Point Group, Michał M. Lisiecki.
Do prognoz z początku 2008 r. spółka odniesie się po zamknięciu I półrocza 2009 r. "Na razie wyniki nie uzasadniają korygowania prognozy. Po pierwszym kwartale zysk netto przekroczył 30 proc. prognozowanego wyniku, zmieniła się natomiast jego struktura. W tej chwili bacznie śledzimy sygnały z rynku" - podkreśla Lisiecki. Jego zdaniem, 40-proc. wzrost sprzedaży jest możliwy dzięki pozyskanym w pierwszym kwartale kontraktom oraz rozpoczętej optymalizacji kosztów w ramach Grupy Kapitałowej PMPG SA i ograniczeniu kosztów ogólnego zarządu.
Dołącz do dyskusji: Zysk Point Group wzrósł o 377 proc.