Zapisy na akcje spółki Point Group odbędą się 10-28 kwietnia
Zapisy na 22.892.425 akcji nowej emisji serii E spółki Platforma Mediowa Point Group, oferowanych z prawem poboru dla dotychczasowych akcjonariuszy, odbędą się w dniach 10-28 kwietnia, podała spółka w prospekcie emisyjnym, opublikowanym w piątek. Spółka liczy na pozyskanie z emisji 53,3 mln zł netto.
Dniem ustalenia prawa poboru przypadał 8 października ub. roku. Cenę emisyjną ustalono wcześniej na 2,50 zł.
Przydział akcji w ramach wykonania prawa poboru oraz zamknięcie publicznej oferty w przypadku objęcia wszystkich akcji oferowanych zaplanowano na 8 maja.
Jeśli jednak w ramach wykonywania prawa poboru nie zostaną objęte wszystkie oferowane akcje, przyjmowanie zapisów na pozostałe walory, w ramach zaproszeń wystosowanych przez zarząd spółki, zaplanowano na 9-15 maja, a przydział akcji oferowanych w ramach zaproszeń oraz zamknięcie oferty - na 23 maja.
Oferującym akcje jest Dom Maklerski IDMSA.
Na dzień zatwierdzenia Prospektu emisyjnego kapitał zakładowy
spółki dzielił się na 91.569.700 akcji, w tym: 42.450 akcji
imiennych serii A i B oraz 91.527.250 akcji zwykłych na
okaziciela
serii A, B, C, D.
"Emitent zamierza pozyskać z oferty akcji serii E kwotę 57,2 mln zł brutto, przy założeniu, że wszystkie akcje serii E w liczbie 22 892 425 sztuk zostaną objęte. Wartość netto emisji (po potrąceniu kosztów oferty) wyniesie 53,3 mln zł" - czytamy w prospekcie.
Point Group zidentyfikowało 13 celów emisji. Przyznała przy tym, że pozyskane środki mogą okazać się niewystarczające na pokrycie planowanych inwestycji, "w przypadku gdy emitent będzie w stanie zrealizować częściowo plany przejęć, a resztę środków przeznaczy na rozwój organiczny".
"Wówczas, gdy wpływy z emisji okażą się niższe od planowanych wydatków, emitent rozważy istniejące możliwości i uwarunkowania wykorzystania innych źródeł finansowania, w tym finansowania dłużnego, lub wydłużenie czasu realizacji wybranych celów emisji" - głosi prospekt.
"W przypadku, gdy jednak emitentowi nie uda się pozyskać środków w zakładanej wysokości także z innych źródeł niż emisja nowych akcji, spółka w pierwszej kolejności ograniczy realizację kolejnych celów wskazanych powyżej, licząc od ostatniego" - czytamy dalej.
Cele te są następujące: rozwój kompetencji Agencji Full
Interactive poprzez akwizycję lub rozwój organiczny (1,5 mln zł);
Multimedialna Baza Kontentu / Digitalizacja posiadanych treści oraz
produkcja i dystrybucja treści multimedialnych (5,3 mln zł);
dofinansowanie rozwoju Machina TV (14,5 mln zł); budowa i
wzmocnienie wortali tematycznych w obszarach kultury, muzyki, filmu
oraz sportu lub akwizycja (2,7 mln zł); Media Navigator - budowa
internetowego serwisu integrującego lub akwizycja (5,2 mln zł);
rozwój ogólnopolskiego internetowego dziennika "Ozon" (2 mln zł);
dofinansowanie drukarni Gem-Text (1 mln zł); wzmocnienie agencji
News PR (0,5 mln zł); magazyn sportowy - uruchomienie lub akwizycja
(2,5 mln zł); nośniki reklamy zewnętrznej i wewnętrznej: Premium
Outdoor i Indoor - budowa lub akwizycja (6,8 mln zł); rozwój marki
"Film" (2 mln zł); rozwój produktów edukacyjnych: OFF-Line (1,2 mln
zł); wzmocnienie bazy produktowej w obszarze zakupu licencji na
elektroniczne produk! ty edukacyjne oraz ich
rozwój (8,1 mln zł).
Na początku marca Point Group podało, że prognozuje wzrost skonsolidowanego zysku brutto do 8,86 mln zł w 2008 roku i 30,20 mln zł w 2009 roku wobec 5,26 mln zł w ub. roku. Przychody mają w tym okresie zwiększyć się odpowiednio do 76,95 mln zł i 116,37 mln zł z 45,30 mln zł.
Narastająco w I-IV kw. 2007 roku grupa miała 5,33 mln zł zysku wobec 6,45 mln zł straty rok wcześniej przy obrotach odpowiednio 45,30 mln zł wobec 30,50 mln zł.
Dołącz do dyskusji: Zapisy na akcje spółki Point Group odbędą się 10-28 kwietnia