W czasach kryzysu konsumenci unikają reklam
W pierwszych trzech miesiącach bieżącego roku konsumenci byli mniej zaangażowani w kampanie reklamowe.
Najbardziej odczuł to sektor usług finansowych, podróżniczy oraz motoryzacyjny - wynika z badania przeprowadzonego przez firmę The Fournaise Marketing Group, specjalizującą się w analizie efektywności marketingu.
Badanie pokazało, że w I kwartale kampanie marketingowe i reklamowe na całym świecie wygenerowały w porównaniu z analogicznym okresem roku ubiegłego o 21 procent mniej odpowiedzi od ich docelowych odbiorców.
Najbardziej było to odczuwalne na rynkach dojrzałych, takich jak Europa, USA i Australia, gdzie odnotowano 28-procentowy spadek. Nieco lepiej wyglądała sytuacja na rynkach rozwijających się takich jak Chiny i Indie (spadek o 14 procent).
Z kolei biorąc pod uwagę poszczególne sektory, ponad 21-procentowy spadek skuteczności kampanii zanotowała branża motoryzacyjna, podróżnicza, lotnicza i finansowa. Za to wzrost udało się uzyskać sektorowi sprzedaży i FMCG.
źródło: Marketing Week
Dołącz do dyskusji: W czasach kryzysu konsumenci unikają reklam