SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

W czasach kryzysu konsumenci unikają reklam

W pierwszych trzech miesiącach bieżącego roku konsumenci byli mniej zaangażowani w kampanie reklamowe.

Najbardziej odczuł to sektor usług finansowych, podróżniczy oraz motoryzacyjny - wynika z badania przeprowadzonego przez firmę The Fournaise Marketing Group, specjalizującą się w analizie efektywności marketingu.

Badanie pokazało, że w I kwartale kampanie marketingowe i reklamowe na całym świecie wygenerowały w porównaniu z analogicznym okresem roku ubiegłego o 21 procent mniej odpowiedzi od ich docelowych odbiorców.

Najbardziej było to odczuwalne na rynkach dojrzałych, takich jak Europa, USA i Australia, gdzie odnotowano 28-procentowy spadek. Nieco lepiej wyglądała sytuacja na rynkach rozwijających się takich jak Chiny i Indie (spadek o 14 procent).

Z kolei biorąc pod uwagę poszczególne sektory, ponad 21-procentowy spadek skuteczności kampanii zanotowała branża motoryzacyjna, podróżnicza, lotnicza i finansowa. Za to wzrost udało się uzyskać sektorowi sprzedaży i FMCG.

źródło: Marketing Week

Dołącz do dyskusji: W czasach kryzysu konsumenci unikają reklam

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl