Udział gwiazd w reklamach nie przekonuje konsumentów
Obecność gwiazd w reklamach nie sprawia, że dają one lepsze rezultaty.
Z badania przeprowadzonego wśród członków biznesowego serwisu społecznościowego LinkedIn wynika, że tylko 8 proc. respondentów widząc gwiazdę w reklamie bardziej skłania się do kupienia promowanego przez nią produktu, a w przypadku 12 proc. dokonanie zakupu jest mniej prawdopodobne.
Tymczasem aż 78 proc. badanych stwierdziło, że udział celebrytów w reklamie nie ma na nich żadnego wpływu.
Spośród respondentów powyżej 55. roku życia, 24 proc. stwierdziło, że obecność gwiazdy w reklamie sprawia, iż są oni mniej skłonni do zakupu promowanego produktu, podczas gdy bardziej skłonnych jest tylko 4 proc.
Okazało się także, że celebryci w reklamach są większym czynnikiem zniechęcającym do zakupu produktu dla mężczyzn niż dla kobiet (w stosunku 15 do 11 proc.).
Dołącz do dyskusji: Udział gwiazd w reklamach nie przekonuje konsumentów