Udział gwiazd w reklamach nie przekonuje konsumentów
Obecność gwiazd w reklamach nie sprawia, że dają one lepszerezultaty.
Z badania przeprowadzonego wśród członków biznesowego serwisuspołecznościowego LinkedIn wynika, że tylko 8 proc. respondentówwidząc gwiazdę w reklamie bardziej skłania się do kupieniapromowanego przez nią produktu, a w przypadku 12 proc. dokonaniezakupu jest mniej prawdopodobne.
Tymczasem aż 78 proc. badanych stwierdziło, że udział celebrytóww reklamie nie ma na nich żadnego wpływu.
Spośród respondentów powyżej 55. roku życia, 24 proc.stwierdziło, że obecność gwiazdy w reklamie sprawia, iż są onimniej skłonni do zakupu promowanego produktu, podczas gdy bardziejskłonnych jest tylko 4 proc.
Okazało się także, że celebryci w reklamach są większymczynnikiem zniechęcającym do zakupu produktu dla mężczyzn niż dlakobiet (w stosunku 15 do 11 proc.).
Dołącz do dyskusji: Udział gwiazd w reklamach nie przekonuje konsumentów