Tymbark z cztery razy większym budżetem reklamowym od Hortexu i Łowicza
Producenci soków przez pięć miesięcy br. wydali na reklamy praktycznie tyle samo co rok wcześniej. Ich reklam było więcej w magazynach i kinach, a mniej w telewizji i gazetach. Zdecydowanie największy był budżet reklamowy marki Tymbark.
Reklamy soków i nektarów w mediach pozainternetowych w okresie od stycznia do maja br. warte były nieco ponad 52,6 mln zł. To zaledwie 0,1 proc. więcej niż w analogicznym okresie 2014 roku.
Producenci soków blisko 80 proc. swoich budżetów, podobnie jak rok wcześniej, ulokowali w telewizji. Na reklamy w tym medium przeznaczyli 42,4 mln zł, o 3,1 proc. mniej niż przed rokiem.
Zredukowali też wydatki reklamowe w gazetach - o 51,2 proc. (do 110,7 tys. zł) i na outdoorze - o 45,7 proc. (do 1,1 mln zł).
Więcej na reklamach soków zarobiły natomiast magazyny - 7,4 mln zł ( wzrost o 37,9 proc.) i kina - 1,5 mln zł (wzrost o 15,2 proc.).
Wydatki reklamowe producentów soków na media pozainternetowe |
|||
(dane Kantar Media) |
|||
WIRTUALNEMEDIA.PL |
I-V 2014 |
I-V 2015 |
zmiana proc. |
Telewizja |
43 756 159 zł |
42 411 478 zł |
-3,1 |
Radio |
0 zł |
196 040 zł |
- |
Gazety |
226 655 zł |
110 699 zł |
-51,2 |
Magazyny |
5 335 366 zł |
7 356 833 zł |
37,9 |
Outdoor |
1 951 419 zł |
1 059 665 zł |
-45,7 |
Kina |
1 281 679 zł |
1 476 566 zł |
15,2 |
Indoor |
11 760 zł |
0 zł |
- |
Razem |
52 563 038 zł |
52 611 281 zł |
0,1 |
Liderem wydatków w tej kategorii była, podobnie jak rok temu, marka Tymbark, należąca do Grupy Maspex Wadowice. Na jej wsparcie przeznaczono 26,3 mln zł, czyli 13,9 proc. więcej niż rok wcześniej. Maspex promował soki Tymbark jeszcze w sezonie zimowym, m.in. kampanią z zabawą dzieci i rodziców.
Reklamy Tymbarku kosztowały niemal czterokrotnie więcej niż jego głównych rynkowych konkurentów, takich jak Hortex, Łowicz czy Herbapol.
Marki soków z największymi wydatkami reklamowymi |
|||
(dane Kantar Media) |
|||
WIRTUALNEMEDIA.PL |
I-V 2014 |
I-V 2015 |
zmiana proc. |
Tymbark |
23 088 822 zł |
26 290 635 zł |
13,9 |
Hortex |
10 437 938 zł |
6 780 372 zł |
-35 |
Łowicz Przetwory |
3 678 858 zł |
5 628 472 zł |
53 |
Herbapol Lublin |
4 285 555 zł |
5 171 326 zł |
20,7 |
Dr Witt |
b.d. |
3 507 203 zł |
b.d. |
Fortuna |
5 856 198 zł |
b.d. |
b.d. |
Razem |
52 563 038 zł |
52 611 281 zł |
0,1 |
Hortex Holding wydał na promocję swojej flagowej marki w mediach tradycyjnych 6,8 mln zł, o 35 proc. mniej niż rok wcześniej. Reklamy soków Łowicz (produkowanych przez Agros Nova) warte były w br. 5,6 mln zł (53 proc. więcej niż przed rokiem), a Herbapolu -5,2 mln zł (20,7 proc. więcej).
W zestawieniu najsilniej reklamowanych w br. soków znalazła się też marka Dr Witt z wydatkami w wysokości 3,5 mln zł. Z czołówki wypadła natomiast marka Fortuna. Właścicielem obu jest firma Agros Nova, przy czym po sfinalizowaniu transakcji ogłoszonej pod koniec ub.r. Dr Witt wraz z kilkoma innymi markami trafi do portfolio Grupy Maspex Wadowice.
Dołącz do dyskusji: Tymbark z cztery razy większym budżetem reklamowym od Hortexu i Łowicza