TVP 2: Hit Festiwal stracił widzów, ale więcej zarobił
Transmitowany w TVP 2 Bydgoszcz Hit Festiwal 2010 oglądało mniej widzów niż ubiegłoroczną edycję imprezy, która odbyła się w Sopocie. Mimo tego w czasie transmisji Dwójka była liderem rynku, a wpływy z reklam wzrosły.
Z danych Nielsen Audience Measurement wynika, że średnia oglądalność zorganizowanego przez TVP 2 i Radio Eska w miniony weekend Bydgoszcz Hit Festiwalu 2010 wyniosła 2,3 mln widzów przy udziale w rynku na poziomie 17,72 proc. w grupie 4+ i 20,11 proc. w komercyjnej 16-49.
Nieco większą popularnością cieszył się pierwszy dzień imprezy (28 sierpnia br.), podczas którego wybierano "Polski Hit Lata 2010". Zgromadził on średnio 2,32 mln widzów, dając stacji odpowiednio 19,08 proc. i 21,81 proc. udziału w rynku. Drugi dzień festiwalowy (plebiscyt na “Zagraniczny Hit Lata 2010") oglądało 2,28 mln osób (udział w 4+ wyniósł 16,53 proc.).
Rok temu impreza odbyła się w pierwszej połowie sierpnia w Sopocie pod nazwą Sopot Hit Festiwal i trwała trzy dni. Jej średnia widownia wyniosła 3,2 mln oglądających, a udział ukształtował się na poziomie 26,85 proc. w grupie 4+ i 28,28 proc. w komercyjnej 16-49 (więcej o widowni Sopot Hit Festiwalu 2009). Jeszcze większa była oglądalność Sopot Hit Festiwalu 2008, który śledziło średnio 3,39 mln osób, zaś udział TVP 2 w rynku wyniósł wtedy odpowiednio 30,04 proc. i 32,78 proc.
Mimo spadku widowni, w czasie emisji imprezy Dwójka pozostała liderem rynku, choć jej przewaga nad drugim w zestawieniu TVN-em była minimalna. Stacja ta nadawała w tym czasie filmy fabularne i miała 17,53 proc. udziału. Dalej znalazły się: Polsat (15,38 proc.; m.in. “Kabareton na topie”, “Hotel 52” i “Miss Polski” ) i TVP 1 (14,45 proc.; film, “Dom nad rozlewskiem” ). W grupie komercyjnej 16-49 TVP 2 minimalnie przegrała z TVN-em.
Wpływy z reklam nadawanych wokół imprezy wyniosły w tym roku 3,6 mln zł. To o 200 tys. więcej niż rok temu, gdy festiwal trwał jednak trzy dni. A gdyby liczyć tylko wpływy z dwóch pierwszych dni ubiegłorocznej imprezy to wzrost wyniósł aż 1,2 mln zł (dane cennikowe, nie obejmują rabatów).
Dane telemetryczne pokazują, iż Bydgoszcz Hit Festiwal 2010 oglądały głównie kobiety, widzowie powyżej 30. roku życia, mieszkańcy wsi i średnich miast oraz osoby z wykształceniem podstawowym.
Widownia Bydgoszcz Hit Festiwalu 2010
|
|
|
|
Wszyscy 4+ | 16-49 | |
|
Data | Start | Koniec | AMR | SHR % | SHR % |
|
28-08-2010 | 20:15 | 21:02 | 2 511 418 | 19,82% | 22,63% |
Dzień polski | 28-08-2010 | 21:12 | 21:57 | 2 204 854 | 17,28% | 20,23% |
28-08-2010 | 22:07 | 22:50 | 2 222 630 | 20,33% | 22,71% | |
|
Średnia |
|
|
2 316 646 | 19,08% | 21,81% |
|
||||||
29-08-2010 | 20:09 | 20:53 | 2 305 455 | 15,73% | 18,68% | |
Dzień | 29-08-2010 | 21:04 | 21:48 | 2 091 913 | 14,28% | 16,55% |
Zagraniczny | 29-08-2010 | 22:00 | 22:49 | 2 420 300 | 19,83% | 20,77% |
|
Średnia |
|
|
2 277 895 | 16,53% | 18,67% |
|
||||||
Średnia BHF 2010 |
|
|
|
2 297 160 | 17,72% | 20,11% |
Oglądalność konkurencji w czasie transmisji z imprezy
|
Wszyscy 4+ | 16-49 | |
Stacja | AMR | SHR % | SHR % |
TVP 2 – BHF 2010 | 2 297 160 | 17,72% | 20,11% |
TVN | 2 272 319 | 17,53% | 20,61% |
Polsat | 1 993 573 | 15,38% | 14,61% |
TVP 1 | 1 873 525 | 14,45% | 10,79% |
Profil widowni Bydgoszcz Hit Festiwalu
|
|
ADH % | AFF |
Płeć | Mężczyźni | 42,76% | 89 |
|
Kobiety | 57,24% | 110 |
Wiek | 4-9 | 1,79% | 30 |
|
10-15 | 4,54% | 65 |
|
16 - 19 | 4,10% | 71 |
|
20 - 24 | 4,20% | 51 |
|
25 - 29 | 6,92% | 78 |
|
30 - 34 | 10,02% | 123 |
|
35 - 39 | 9,71% | 137 |
|
40 - 44 | 7,91% | 123 |
|
45 - 49 | 8,99% | 126 |
|
50 - 54 | 11,03% | 134 |
|
55 - 59 | 9,51% | 125 |
|
60+ | 21,29% | 109 |
Wlk. miasta | Wieś | 47,17% | 121 |
|
< 50 tys. | 21,61% | 90 |
|
50-100 tys. | 9,10% | 106 |
|
100-200 tys. | 7,25% | 91 |
|
> 200 tys. | 14,88% | 73 |
Zawód | Top management | 6,43% | 83 |
|
Pracownicy średniego szczebla | 13,64% | 94 |
|
Pracownicy fizyczni i rolnicy | 27,90% | 138 |
|
Emeryci | 28,92% | 116 |
|
Inni | 23,11% | 71 |
Wykształcenie | Podstawowe | 56,49% | 123 |
|
Średnie | 27,39% | 92 |
|
Wyższe | 9,79% | 86 |
|
Inne | 6,33% | 49 |
Dołącz do dyskusji: TVP 2: Hit Festiwal stracił widzów, ale więcej zarobił