TVN podniósł ceny reklam o mniej niż 10 proc., 'Superkino' najdroższe
Średni wzrost cen reklam* w TVN-ie w marcu br. w stosunku do analogicznego miesiąca ub.r. nie jest wyższy niż 10 proc. - informuje stacja. Najwięcej trzeba zapłacić za emisję spotu w czasie pasma filmowego "Superkino", ale cena ta jest niższa niż rok temu.
TVN cennikową sprzedaż reklam na marzec rozpoczął wczoraj. Z analizy domu mediowego Omnicom Media Group wynika, że koszt zakupu 1 GRP w tej stacji w marcu br. wzrósł o 7 proc. w stosunku do marca ub.r., a w porównaniu do lutego br. - o 88 proc.
Cena najdroższego 30-sekundowego spotu w marcowym cenniku to 62 500 zł. Tyle trzeba zapłacić za reklamę w czasie piątkowego "Superkina", ale jest to mniej o 3,1 proc. niż wynosiła cena spotu w tym samym paśmie rok temu. Natomiast półminutowa reklama w czwartej i piątej przerwie najważniejszego widowiska stacji, czyli nadawanego w niedziele "Tańca z gwiazdami" kosztuje 59 800 zł, co oznacza wzrost o 9,9 proc. w porównaniu do marca ub. r.
Bardziej do góry poszły ceny reklam po weekendowych "Faktach". 30-minutowy spot w tym paśmie w soboty i niedziele to wydatek na poziomie 52 200 zł. W przypadku sobót wzrost wynosi 41,1 proc., a w przypadku niedziel - 19,5 proc. W dni powszednie za półminutową reklamę po dzienniku TVN-u zapłacić trzeba 50 000 zł (więcej o 5,5 proc.). Wszystkie podane ceny nie zawierają podatku VAT.
* - rzeczywistego kosztu zakupu 1 GRP
Dołącz do dyskusji: TVN podniósł ceny reklam o mniej niż 10 proc., 'Superkino' najdroższe