TVN najwięcej z reklam, Polsat, TV4 i 4fun.tv lekko w dół
W listopadzie br. wśród polskich stacji telewizyjnych cennikowo najwięcej zarobiła z reklam TVN. W skali roku najbardziej wzrosły wpływy reklamowe Vivy Polska, TV Puls i TVP 2, a nieznacznie spadły w przypadku Polsatu, TV4 i 4fun.tv.
Polskie stacje telewizyjne w listopadzie br. cennikowo zarobiły z reklam 1,65 mld zł, czyli 10 proc. więcej niż rok wcześniej – wynika z danych firmy Kantar Media przygotowanych dla portalu Wirtualnemedia.pl. Liderem sektora jest TVN, której wpływy reklamowe zwiększyły się w skali roku o 7,7 proc. Natomiast zajmujący kolejne miejsce w rankingu Polsat zarobił z reklam 2,2 proc. mniej niż rok wcześniej. Jeszcze większe spadki cennikowych wpływów reklamowych zanotowały TV 4 i 4fun.tv – odpowiednio 6,8 i 13 proc.
Z drugiej strony TVP 1 w listopadzie br. „na papierze” zarobiła z reklam 18,9 proc. więcej niż rok wcześniej, a TVP 2 – 28,8 proc. więcej. Spore wzrosty cennikowych wpływów reklamowych w skali roku zanotowały również Viva Polska (42,2 proc.), TV Puls (31,5 proc.) i MTV (24,5 proc.).
Cennikowe wpływy reklamowe stacji telewizyjnych (bez autopromocji)
|
||
|
XI.2010
|
XI.2009
|
TVN
|
399 079 236 zł
|
370 568 953 zł
|
Polsat
|
286 626 148 zł
|
292 936 332 zł
|
TVP 1
|
251 277 992 zł
|
211 364 306 zł
|
TVP 2
|
177 536 949 zł
|
137 873 999 zł
|
TV Puls
|
68 347 839 zł
|
51 956 236 zł
|
Viva Polska
|
46 175 475 zł
|
32 463 090 zł
|
TVN 24
|
38 215 484 zł
|
36 193 118 zł
|
AXN
|
37 082 545 zł
|
52 933 658 zł
|
TV 4
|
31 702 513 zł
|
34 018 869 zł
|
MTV
|
29 494 320 zł
|
23 682 570 zł
|
4fun.tv
|
26 446 215 zł
|
30 408 570 zł
|
monitorowane stacje razem
|
1 649 640 151 zł
|
1 500 192 087 zł
|
Dołącz do dyskusji: TVN najwięcej z reklam, Polsat, TV4 i 4fun.tv lekko w dół