SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

TNS: tylko 0,2 procenta wzrostu na rynku reklamy w USA

Wydatki na reklamę w Stanach Zjednoczonych wyniosły w ubiegłym roku 148,99 miliarda dolarów.

To zaledwie o 0,2 procenta więcej w porównaniu z rokiem 2006 - informuje serwis Marketing Charts, powołując się na dane firmy badawczej TNS Media Intelligence.

TNS prognozowała wzrost o 1,7 procenta, ale wraz z upływem czasu nawet ten poziom okazał się zdecydowanie zbyt optymistyczny. W samym ostatnim kwartale wydatki zmniejszyły się o 0,1 procenta.

Dziesięciu czołowych reklamodawców (kolejno Procter & Gamble, AT&T, Verizon Communications, General Motors, Time Warner, Ford Motor, Walt Disney, Johnson & Johnson, Sprint Nextel oraz News Corp.) przeznaczyło w ubiegłym roku na reklamę w USA 18,66 miliarda dolarów - o 0,3 procenta mniej niż w roku 2006. Biorąc pod uwagę czołową setkę firm, spadek był jeszcze wyższy - 2,6 procenta.

Najlepiej wyglądała sytuacja na rynku internetowym, gdzie wydatki na reklamę wzrosły o 15,9 procenta (z 9,75 do 11,31 miliarda dolarów), a udział tego medium w całym rynku zwiększył się z 6,6 do 7,6 procenta.

Z danych TNS wynika, że amerykańscy reklamodawcy najwięcej pieniędzy przeznaczyli w ubiegłym roku kolejno na telewizję o zasięgu ogólnokrajowym (32 procent), czasopisma (20,4 procenta), prasę codzienną (17,7 procenta), telewizję lokalną (11,3 procenta), internet (7,6 procenta) oraz radio (7,2 procenta).

źródło: Marketing Charts

  • Więcej informacji:
  • USA

Dołącz do dyskusji: TNS: tylko 0,2 procenta wzrostu na rynku reklamy w USA

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl