TNS: rekordowy spadek nakładów na reklamę w I kw.
W pierwszych trzech miesiącach bieżącego roku wydatki na reklamę w USA były o 14,2 procenta mniejsze w porównaniu z analogicznym okresem roku 2008.
Nakłady te wyniosły 30,18 miliarda dolarów - wynika z najnowszego raportu firmy badawczej TNS Media Intelligence, która analizuje rynek reklamy w 19 medialnych segmentach.
Dla porównania, kilka dni wcześniej firma badawcza Nielsen podała, że wydatki na reklamę w I kwartale wyniosły 27,9 miliarda dolarów i były o 12 procent mniejsze niż rok wcześniej w tym samym okresie.
Wracając do danych TNS, dziesięciu czołowych reklamodawców obcięło swoje budżety łącznie o 5,7 procenta, do poziomu nieco ponad 4 miliardów dolarów.
Firma Procter & Gamble - największy amerykański reklamodawca - wydała 674,1 miliona dolarów, czyli o 17,8 procenta mniej niż przed rokiem. Swoje nakłady zwiększyły z kolei cztery firmy z czołowej dziesiątki - Verizon Communications, Johnson & Johnson, Sprint Nextel i General Electric.
źródło: Mediaweek
Dołącz do dyskusji: TNS: rekordowy spadek nakładów na reklamę w I kw.