SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

TikTok głównym źródłem newsów? Dla Brytyjczyków tak

TikTok jest najszybciej zyskującym zaufanie źródłem informacji wśród użytkowników w Wielkiej Brytanii - wynika z raportu Ofcomu. Obecnie 7 procent Brytyjczyków poszukuje bieżących wiadomości na profilach TikTokerów, a dominujące dotąd platformy społecznościowe i tradycyjni dostawcy newsów stają oko w oko z zupełnie nową konkurencją.

TikTok należy obecnie do najpopularniejszych platform społecznościowych na świecie, angażuje też coraz mocniej polskich użytkowników.

Według najnowszych danych średni czas spędzany przez polskich internautów na TikToku wydłużył się w czerwcu o prawie 80 minut, platforma wyprzedza pod tym względem Facebooka, którego odwiedza prawie 90 proc. internautów w naszym kraju. Spore spadki wyników zanotowały natomiast Twitter i Wykop.

TikTok zamiast wiadomości?

Już wcześniej eksperci, w rozmowach z Wirtualnemedia.pl podkreślali, że TikTok przestał być „zabawką dla młodzieży”, a stał się poważnym graczem w planach komunikacji marketingowej firm. Teraz okazuje się, że TikTok może zawalczyć o pozycję także w rywalizacji w wyścigu mediów informacyjnych.

Ja wynika z raportu, do którego dotarł „The Guardian”, TikTok jest najszybciej rozwijającym się źródłem wiadomości dla dorosłych Brytyjczyków.

Czytaj także: Przestrzeń coworkingowa TikToka działa na plaży w Jastarni

Ofcom (brytyjski regulator internetu i mediów) twierdzi, że TikTok jest używany obecnie przez 7 proc. dorosłych Brytyjczyków jako medium informacyjne, w porównaniu z 1 proc. w 2020 r. Według analityków, ten wzrost jest napędzany przede wszystkim przez młodych użytkowników, z połową odbiorców wiadomości w wieku od 16 do 24 lat.

- Nastolatki w dzisiejszych czasach coraz rzadziej sięgają po gazetę lub nastawiają się na wiadomości telewizyjne, zamiast tego wolą być na bieżąco, przewijając swoje kanały społecznościowe - stwierdził w raporcie Yih-Choung Teh, dyrektor grupy Ofcom ds. strategii i badań. - I chociaż młodzi ludzie uważają, że wiadomości w mediach społecznościowych są mniej wiarygodne, oceniają te usługi bardziej wysoko za dostarczanie szeregu opinii na temat aktualnych wydarzeń dnia, niż w wypadku innych dostawców newsów. Badanie Ofcomu wykazało ponadto, że oficjalne media informacyjne muszą konkurować z obywatelskimi dziennikarzami z TikToka jako źródłem wiadomości na platformie.

Raport Ofcom pokazuje jednak, że TikTok pozostaje póki co w tyle za konwencjonalnymi źródłami wiadomości i jedną potęgą mediów społecznościowych w szczególności. Najpopularniejszym źródłem wiadomości wśród dorosłych pozostaje BBC One (53 proc.), za nim ITV (35 proc.), a następnie Facebook (32 proc.), który pozostaje najpopularniejszym źródłem wiadomości w mediach społecznościowych. Wśród gazet najpopularniejsze są „Daily Mail” i „Mail on Sunday” (15 proc.), a następnie Guardian i Observer (10 proc.).

Czytaj także: TikTok wprowadza tłumaczenie napisów na różne języki. Polskiego nie ma na liście

Ofcom stwierdził, że młodsze grupy wiekowe znacznie częściej korzystają z internetu i mediów społecznościowych w celu uzyskania wiadomości, podczas gdy ich starsi koledzy preferują prasę, radio i telewizję.

Dołącz do dyskusji: TikTok głównym źródłem newsów? Dla Brytyjczyków tak

1 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
RS
Prawdę mówiąc próbowałem się kilka razy przekonać do tego ustrojstwa i za każdym razem po piętnastu minutach to wyłączałem i szło w odstawienie. Albo kotki, albo rzekomo śmieszne rzeczy, albo mimozy wyginające ciałami albo cudowne "lifehacki" które powinno znać dziecko z podstawówki. Strasznie to wszystko ogłupiające i takie... zwyczajnie nudne.
Mam wrażenie że portale internetowe robią większy hype na TikToka niż jest w rzeczywistości. A Chińska Republika Ludowa zaciera ręce - po zalaniu nas badziewem z AliExpress zalewają nasze umysły badziewiem z TikToka.
0 0
odpowiedź