„Tele Tydzień” i „Przyjaciółka” najchętniej czytane (zestawienie tygodników i dwutygodników)
W okresie od lutego do lipca 2014 roku liderem czytelnictwa tygodników w Polsce był „Tele Tydzień”. Z kolei wśród dwutygodników na pierwsze miejsce awansowała „Przyjaciółka” - wynika z najnowszej fali badania PBC opracowanej przez portal Wirtualnemedia.pl.
Po „Tele Tydzień” (Wydawnictwo Bauer) w okresie od lutego do lipca 2014 roku sięgało 26,83 proc. czytelników z szerokiej grupy wiekowej od 15 do 75 lat, co oznacza spadek względem analogicznego okresu rok wcześniej o 0,60 pkt. proc.
>>> Zobacz jedynki gazet i magazynów w naszym nowym serwisie
Drugie miejsce należało do tygodnika „Życie na Gorąco” (Wydawnictwo Bauer), który w analizowanym okresie czytany był przez 17,21 proc. respondentów (spadek o 0,68 pkt. proc.). Jest to najpopularniejszy magazyn z segmentu pism yellow.
Na podium znalazła się także poradnikowa „Chwila dla Ciebie” (także Bauer) z wynikiem na poziomie 13,48 proc. Rok wcześniej po ten tytuł sięgało 14,41 proc. czytelników.
Czwartą pozycję zajął tygodnik z przedrukami „Angora” (Wydawnictwo Westa-Druk Mirosław Kuliś). Jego czytanie zadeklarowało 11,49 proc. pytanych, co oznacza spadek o 0,39 pkt. proc.
Najpopularniejszym tygodnikiem opinii pozostaje „Newsweek Polska” (Ringier Axel Springer Polska), po który sięgało 7,98 proc. czytelników, czyli o 0,63 pkt. proc. mniej niż rok wcześniej. Dało mu to miejsce piąte w zestawieniu ogólnym.
Dwa oczka niżej znalazł się kolejny tygodnik opinii, czyli „Wprost” (AWR „Wprost”), którego wskaźnik czytelnictwa spadł z 6,36 proc. do 6,33 proc.
Tygodniki 15-75 |
luty 2014 : lipiec 2014 |
luty 2013 : lipiec 2013 |
PBC |
||
Tytuł |
Procent respondentów |
|
Tele Tydzień |
26,83% |
27,43% |
Życie na Gorąco |
17,21% |
17,89% |
Chwila dla Ciebie |
13,48% |
14,41% |
Angora |
11,49% |
11,88% |
Newsweek |
7,98% |
8,61% |
Auto Świat |
6,65% |
7,12% |
Wprost |
6,33% |
6,36% |
Twoje Imperium |
5,36% |
5,08% |
Polityka |
4,99% |
5,62% |
To & Owo |
4,95% |
4,72% |
Na Żywo |
4,78% |
4,77% |
Gość Niedzielny |
4,60% |
4,02% |
Magazyn Telewizyjny Kurier TV |
3,44% |
3,80% |
Rewia |
3,24% |
3,21% |
Motor |
2,92% |
2,94% |
Świat & Ludzie |
2,48% |
2,70% |
Teleprogramy |
2,36% |
2,48% |
Super TV |
2,04% |
2,28% |
Tele Max |
1,74% |
1,43% |
Teraz |
1,52% |
1,10% |
W Sieci |
1,44% |
1,16% |
Tygodnik Siedlecki |
0,70% |
0,73% |
MM Moje Miasto |
0,56% |
0,36% |
Tygodnik Ostrołęcki |
0,55% |
0,77% |
TEMI Galicyjski Tygodnik Informacyjny |
0,54% |
0,52% |
Teraz Opole |
0,06% |
0,04% |
PBC od niedawna prezentuje też dane czytelnictwa dla grupy wiekowej 16-59, którą zamierza teraz stosować w komunikacji dla reklamodawców (więcej na ten temat).
W tej grupie wiekowej tylko jeden tygodnik z czołowej piątki - „Newsweek Polska”, miał większy wskaźnik czytelnictwa niż wśród osób w wieku 15-75 lat, a pozostałe cztery tytuły - „Tele Tydzień”, „Życie na gorąco”, „Chwila dla Ciebie” i „ Angora” - odnotowały niższe wyniki.
Tygodniki 16-59 |
luty 2014 : lipiec 2014 |
PBC |
|
Tytuł |
Procent respondentów |
Tele Tydzień |
26,54% |
Życie na Gorąco |
15,74% |
Chwila dla Ciebie |
12,53% |
Angora |
11,44% |
Newsweek |
8,58% |
Auto Świat |
7,67% |
Wprost |
6,42% |
To & Owo |
5,03% |
Twoje Imperium |
4,75% |
Polityka |
4,54% |
Na Żywo |
4,43% |
Gość Niedzielny |
3,82% |
Magazyn Telewizyjny Kurier TV |
3,21% |
Motor |
3,12% |
Rewia |
2,68% |
Teleprogramy |
2,44% |
Świat & Ludzie |
2,07% |
Super TV |
2,03% |
Tele Max |
1,66% |
Teraz |
1,51% |
W Sieci |
1,34% |
Tygodnik Siedlecki |
0,67% |
MM Moje Miasto |
0,61% |
Tygodnik Ostrołęcki |
0,59% |
TEMI Galicyjski Tygodnik Informacyjny |
0,54% |
Teraz Opole |
0,06% |
Po najpopularniejszy dwutygodnik w okresie od lutego do lipca br., czyli poradnikową „Przyjaciółkę” (Edipresse Polska) sięgało 14,05 proc. respondentów, czyli o 0,72 pkt. proc. więcej niż w analogicznym okresie rok wcześniej. Wówczas tytuł ten był drugi.
Z kolei na drugie miejsce spadła - także wydawana przez Edipresse - „Pani Domu”, która zanotowała spadek czytelnictwa z 14,20 proc. do 13,03 proc. Na ostatniej pozycji podium uplasowała się „Tina” (Wydawnictwo Bauer), której czytelnictwo spadło o 1,30 pkt. proc. i wyniosło 11,44 proc.
Tuż za podium uplasował się dwutygodnik „Naj” (Wydawnictwo Bauer), który w analizowanym okresie był czytany przez 10,62 proc. respondentów (w dół o 1,25 pkt. proc.).
Dwutygodniki 15-75 |
luty 2014 : lipiec 2014 |
luty 2013 : lipiec 2013 |
PBC |
||
Tytuł |
Procent respondentów |
|
Przyjaciółka |
14,05% |
13,33% |
Pani Domu |
13,03% |
14,20% |
Tina |
11,44% |
12,74% |
Naj |
10,62% |
11,87% |
Viva |
10,15% |
10,18% |
Gala |
9,35% |
9,94% |
Z Życia Wzięte |
7,40% |
7,98% |
Party Życie Gwiazd |
7,20% |
7,48% |
Tele Świat |
5,06% |
5,45% |
Show |
4,72% |
4,98% |
Takie jest Życie |
4,28% |
4,11% |
Świat Seriali |
3,44% |
3,24% |
Sukcesy i Porażki |
3,08% |
3,18% |
Bravo |
2,59% |
2,71% |
Bravo Sport |
2,34% |
2,05% |
Flesz Gwiazdy & Styl |
1,87% |
2,22% |
Super TV |
1,85% |
- |
Relaks |
1,72% |
1,60% |
TV14 |
1,33% |
1,31% |
Grazia |
1,31% |
1,82% |
Tele Max |
1,16% |
- |
Forum |
0,89% |
1,24% |
Natomiast wśród czytelników z grupy komercyjnej trzy czołowe dwutygodniki miały słabsze wyniki czytelnictwa, niż w grupie wiekowej 15-75.
Dwutygodniki 16-59 |
luty 2014 : lipiec 2014 |
PBC |
|
Tytuł |
Procent respondentów |
Przyjaciółka |
12,94% |
Pani Domu |
12,25% |
Viva |
10,97% |
Tina |
10,90% |
Naj |
10,58% |
Gala |
9,98% |
Party Życie Gwiazd |
7,95% |
Z Życia Wzięte |
6,97% |
Show |
5,37% |
Tele Świat |
5,13% |
Takie jest Życie |
4,07% |
Świat Seriali |
3,54% |
Sukcesy i Porażki |
2,97% |
Bravo |
2,46% |
Bravo Sport |
2,45% |
Flesz Gwiazdy & Styl |
2,15% |
Super TV |
1,84% |
Grazia |
1,50% |
Relaks |
1,46% |
TV14 |
1,18% |
Tele Max |
1,01% |
Forum |
0,89% |
Badanie PBC General na zlecenie Polskich Badań Czytelnictwa Sp. z o.o. zrealizował instytut Millward Brown SMG/KRC. Badanie odbyło się za pomocą techniki CAPI w okresie od lutego 2013 do lipca 2013 roku na losowej próbie 20 537 przypadków i w okresie od lutego 2014 do lipca 2014 roku na losowej próbie 20 970 przypadków (dane dla grupy wiekowej 16-59 lat - 16 615 przypadków). Ogólnopolska próba była dobierana z operatu PESEL i realizowana do wyczerpania. Podane liczby to wskaźniki CCS - Czytelnictwo Cyklu Sezonowego.
W okresie od maja do lipca 2014 roku nie były badane takie tygodniki, jak: „Super TV” i „Tele Max”, a w okresie od lutego do kwietnia 2014 roku - dwutygodniki „Super TV” i „Tele Max”.
Dołącz do dyskusji: „Tele Tydzień” i „Przyjaciółka” najchętniej czytane (zestawienie tygodników i dwutygodników)