„Super Express” w kioskach sprzedaje o połowę więcej niż „Wyborcza”, „Przegląd Sportowy” stracił najwięcej
Najpopularniejszym dziennikiem pod względem sprzedaży w kioskach w lipcu br. był „Fakt”. Prawie wszystkie tytuły zanotowały spadki, a najwięcej straciły „Przegląd Sportowy” i „Gazeta Polska Codziennie”. Zyskał tylko „Super Express”.
W lipcu br. w samych kioskach i salonikach prasowych „Fakt” (Ringier Axel Springer Polska) sprzedawał się średnio w liczbie 309 315 egz. W porównaniu do lipca 2013 roku średnia sprzedaż egzemplarzowa tego dziennika zmniejszyła się o 3,94 proc. - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl. W tym kanale dystrybucji rozchodziło się aż 98,84 proc. sprzedawanych egzemplarzy „Faktu”.
>>> Przeglądaj okładki gazet i magazynów w naszym dziale Jedynki
Drugą lokatę zajął „Super Express” (Murator) ze średnim wynikiem na poziomie 146 568 egz., notując wzrost o 2,95 proc. - jedyny w zestawieniu. Sprzedaż kioskowa tej gazety stanowiła 99,34 proc. sprzedaży ogółem „SE”, co było najwyższym wynikiem w zestawieniu.
Z kolei ostatnia pozycja podium należała do „Gazety Wyborczej” (Agora), której średnia sprzedaż egzemplarzowa wydań drukowanych spadła w ciągu roku o 15,49 proc. i wyniosła 100 933 egz. Udział sprzedaży kioskowej „GW” w sprzedaży ogółem wyniósł 64,45 proc.
Największy spadek średniej sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych odnotował „Przegląd Sportowy” (Ringier Axel Springer Polsk), który znalazł się oczko niżej. Jego wynik zmalał bowiem o 18,52 proc. do 34 135 egz.
Niewiele mniej, bo 17,28 proc., straciła „Gazeta Polska Codziennie” (Forum) plasująca się na piątym miejscu. Jej średnia sprzedaż egzemplarzowa wyniosła w lipcu br. 19 480 egz.
Natomiast najmniejszy udział sprzedaży kioskowej w całej sprzedaży ogółem odnotowała „Rzeczpospolita” (Gremi Business Communication). Było to 16,05 proc.
ZKDP |
lipiec |
|||||||
Wirtualnemedia.pl |
2014 |
2013 |
||||||
Tytuł |
Rozpow. płatne razem |
Sprzedaż ogółem |
Sprzedaż egz. wydań druk. |
Prenum. |
Rozpow. płatne razem |
Sprzedaż ogółem |
Sprzedaż egz. wydań druk. |
Prenum. |
Fakt Gazeta Codzienna |
312 940 |
312 940 |
309 315 |
3 379 |
325 805 |
325 805 |
322 010 |
3 684 |
Super Express |
148 267 |
147 547 |
146 568 |
979 |
143 883 |
143 163 |
142 365 |
798 |
Gazeta Wyborcza |
174 067 |
156 610 |
100 933 |
53 688 |
203 218 |
183 464 |
119 434 |
61 896 |
Przegląd Sportowy |
35 176 |
35 176 |
34 135 |
614 |
42 767 |
42 767 |
41 893 |
729 |
Gazeta Polska Codziennie |
20 139 |
20 125 |
19 480 |
66 |
24 014 |
24 004 |
23 550 |
132 |
Dziennik Gazeta Prawna |
55 764 |
45 140 |
9 051 |
27 005 |
63 196 |
48 031 |
9 807 |
28 738 |
Rzeczpospolita |
56 485 |
54 876 |
8 806 |
38 856 |
80 081 |
58 947 |
10 275 |
44 000 |
Puls Biznesu |
12 130 |
10 671 |
1 719 |
6 632 |
14 745 |
11 551 |
1 871 |
7 456 |
Parkiet Gazeta Giełdy |
4 897 |
4 507 |
1 443 |
1 478 |
5 470 |
3 680 |
1 485 |
1 730 |
Sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.
Sprzedaż egzemplarzowa wydań drukowanych to sprzedaż tytułu prasowego w kioskach i salonikach prasowych i innych punktach, gdzie można nabyć prasę.
Dołącz do dyskusji: „Super Express” w kioskach sprzedaje o połowę więcej niż „Wyborcza”, „Przegląd Sportowy” stracił najwięcej
To jest przyszłość polskiego dziennikarstwa.