„Super Express” i „Rzeczpospolita” z najwyższym spadkiem wpływów z reklam, w górę „Dziennik Gazeta Prawna”
Spadek przychodów reklamowych dzienników pogłębia się. W pierwszych siedmiu miesiącach br. tylko 3 z 10 tytułów z największymi przychodami zanotowało wzrost: „Dziennik Gazeta Prawna”, „Głos Wielkopolski” i „Dziennik Polski”. Redukcje budżetów odczuły najmocniej „Rzeczpospolita” i „Super Express”.
W okresie od stycznia do lipca br. marketerzy przeznaczyli na reklamy w gazetach codziennych 739,9 mln zł. To 13,4 proc. mniej w porównaniu z tym samym okresem 2016 roku - wynika z analizy Wirtualnemedia.pl na podstawie danych Kantar Media (dane cennikowe netto, bez rabatów).
Pozycję lidera utrzymuje „Gazeta Wyborcza”, mimo że w omawianym okresie jej przychody spadły o 14,4 proc., z 193,3 do 165,3 mln zł.
Drugi w rankingu „Fakt” zarobił w omawianym okresie 5,6 proc. mniej - 77,4 mln zł. Ten tytuł był najchętniej czytanym dziennikiem w pierwszej połowie br. - wg PBC sięgało po niego 8 proc. respondentów.
Z kolei trzecia na reklamowym podium „Rzeczpospolita” miała wpływy z reklam niższe o 16,6 proc. - wyniosły one 60,5 mln zł.
Ten dziennik miał w pierwszej połowie br. najwyższą sprzedaż wydań elektronicznych.
Z czołówki Top 10 dzienników, które na reklamach zarabiają najwięcej, najwyższy spadek przychodów miał „Super Express”. Dziennik zarobił 53,3 mln zł, czyli w porównaniu z analogicznym okresem ub.r. 20,6 proc. mniej.
O 12,3 proc. spadły wydatki na reklamę w „Dzienniku Łódzkim” (do 17,5 mln zł), o 11 proc. w „Dzienniku Bałtyckim” (do 23,7 mln zł) i o 3,8 proc. w „Dzienniku Zachodnim” (do 27,9 mln zł).
Trzy tytuły w pierwszych siedmiu miesiącach br. zarobiły na reklamach więcej niż przed rokiem. O 16,8 proc. wzrosły wpływy „Dziennika Polskiego” - z 14,8 do 17,3 mln zł. W „Dzienniku Gazecie Prawnej” marketerzy wydali 6,7 proc. więcej (31 mln zł), a w „Głosie Wielkopolskim” - 5,1 proc. więcej niż przed rokiem (24,7 mln zł).
Wpływy reklamowe dzienników (TOP 10) |
|||
(cennikowo, bez autopromocji, dane Kantar Media) |
|||
WIRTUALNEMEDIA.PL |
I-VII 2016 |
I-VII 2017 |
zmiana proc. |
GAZETA WYBORCZA |
193 262 582 zł |
165 337 410 zł |
-14,4 |
FAKT |
82 021 797 zł |
77 398 189 zł |
-5,6 |
RZECZPOSPOLITA |
72 564 172 zł |
60 502 450 zł |
-16,6 |
SUPER EXPRESS |
67 155 658 zł |
53 333 684 zł |
-20,6 |
DZIENNIK GAZETA PRAWNA |
29 030 480 zł |
30 970 332 zł |
6,7 |
DZIENNIK ZACHODNI do 13.10.2007 od 01.01.2016 |
28 991 658 zł |
27 890 007 zł |
-3,8 |
GŁOS WIELKOPOLSKI |
23 475 942 zł |
24 670 520 zł |
5,1 |
DZIENNIK BAŁTYCKI do 13.10.2007 od 01.01.2016 |
26 585 288 zł |
23 666 913 zł |
-11 |
DZIENNIK ŁÓDZKI do 13.10.2007 od 01.01.2016 |
19 953 868 zł |
17 505 213 zł |
-12,3 |
DZIENNIK POLSKI |
14 771 718 zł |
17 259 232 zł |
16,8 |
Razem |
854 065 314 zł |
739 913 508 zł |
-13,4 |
Dołącz do dyskusji: „Super Express” i „Rzeczpospolita” z najwyższym spadkiem wpływów z reklam, w górę „Dziennik Gazeta Prawna”