„Super Express” dogonił „Gazetę Wyborczą”, która straciła najwięcej (sprzedaż dzienników)
W sierpniu br. liderem średniej sprzedaży ogółem wśród dzienników ogólnopolskich był „Fakt”. Wszystkie tytuły zanotowały spadki, a najwięcej straciła „Gazeta Wyborcza”.
Jak wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl, średnia sprzedaż ogółem „Faktu” (Ringier Axel Springer Polska) w sierpniu 2016 roku wyniosła 270 331 egz., czyli o 10,24 proc. mniej niż w analogicznym okresie rok wcześniej.
>>> Przeglądaj okładki gazet i magazynów w naszym dziale Jedynki
Drugą lokatę ze sprzedażą ogółem wynoszącą 132 766 egz. zajęła „Gazeta Wyborcza” (Agora). Jej wynik zmniejszył się o 13,53 proc. - najbardziej w zestawieniu. Przypomnijmy, że we wtorek Agora ogłosiła zwolnienia grupowe, które obejmą przede wszystkim redakcję oraz zespoły sprzedaży i wsparcia „GW”.
Podium uzupełnia „Super Express” (ZPR Media). Jego średni wynik poszedł w dół o 5,55 proc. do 132 036 egz. Jak wynika z analizy naszego portalu, przewaga średniej miesięcznej sprzedaży ogółem „Gazety Wyborczej” nad „Super Expressem” zmalała do najniższego poziomu w historii (zaledwie 730 egz., czyli 0,5 proc.).
Na czwartym miejscu uplasowała się „Rzeczpospolita” (Gremi Business Communication), której średnia sprzedaż ogółem zmniejszyła się w ciągu roku o 4,98 proc. Dziennik ten w sierpniu br. sprzedawał się w liczbie 52 686 egz.
Konkurencyjny „Dziennik Gazeta Prawna” (Infor Biznes) znalazł się w zestawieniu oczko niżej ze średnim wynikiem na poziomie 38 804 egz., po spadku o 3,52 proc.
ZKDP |
sierpień |
Dynamika |
|||||
Wirtualnemedia.pl |
2016 |
2015 |
|||||
Tytuł |
Średni nakład jednoraz. |
Rozpow. płatne razem |
Sprzedaż ogółem |
Średni nakład jednoraz. |
Rozpow. płatne razem |
Sprzedaż ogółem |
W proc. |
Fakt Gazeta Codzienna |
395 103 |
270 331 |
270 331 |
421 860 |
301 172 |
301 172 |
-10,24% |
Gazeta Wyborcza |
218 621 |
151 077 |
132 766 |
241 527 |
174 637 |
153 542 |
-13,53% |
Super Express |
230 719 |
132 756 |
132 036 |
247 550 |
140 519 |
139 799 |
-5,55% |
Rzeczpospolita |
62 555 |
52 774 |
52 686 |
63 102 |
55 836 |
55 445 |
-4,98% |
Dziennik Gazeta Prawna |
43 745 |
45 915 |
38 804 |
47 864 |
48 984 |
40 221 |
-3,52% |
Przegląd Sportowy |
65 292 |
34 334 |
34 334 |
72 095 |
36 488 |
36 488 |
-5,90% |
Gazeta Polska Codziennie |
62 260 |
18 747 |
18 741 |
57 530 |
19 401 |
19 276 |
-2,78% |
Puls Biznesu |
11 294 |
10 539 |
10 028 |
12 956 |
11 684 |
10 328 |
-2,90% |
Parkiet Gazeta Giełdy |
6 727 |
4 704 |
4 350 |
10 402 |
5 301 |
4 626 |
-5,97% |
W sierpniu br. w porównaniu do poprzedniego miesiąca największym wzrostem średniej sprzedaży ogółem wśród dzienników pochwalić się mógł „Przegląd Sportowy” (Ringier Axel Springer Polska), który zyskał 9,55 proc.
Najwięcej w tym ujęciu też straciła „Gazeta Wyborcza”, której średnia sprzedaż ogółem zmalała o 6,62 proc.
ZKDP |
2016 |
Dynamika |
|||||
Wirtualnemedia.pl |
sierpień |
lipiec |
|||||
Tytuł |
Średni nakład jednoraz. |
Rozpow. płatne razem |
Sprzedaż ogółem |
Średni nakład jednoraz. |
Rozpow. płatne razem |
Sprzedaż ogółem |
W proc. |
Fakt Gazeta Codzienna |
395 103 |
270 331 |
270 331 |
409 225 |
266 363 |
266 363 |
1,49% |
Gazeta Wyborcza |
218 621 |
151 077 |
132 766 |
234 182 |
160 887 |
142 182 |
-6,62% |
Super Express |
230 719 |
132 756 |
132 036 |
240 891 |
137 036 |
136 316 |
-3,14% |
Rzeczpospolita |
62 555 |
52 774 |
52 686 |
66 623 |
54 115 |
54 022 |
-2,47% |
Dziennik Gazeta Prawna |
43 745 |
45 915 |
38 804 |
50 226 |
47 580 |
40 217 |
-3,51% |
Przegląd Sportowy |
65 292 |
34 334 |
34 334 |
64 579 |
31 340 |
31 340 |
9,55% |
Gazeta Polska Codziennie |
62 260 |
18 747 |
18 741 |
60 857 |
19 159 |
19 153 |
-2,15% |
Puls Biznesu |
11 294 |
10 539 |
10 028 |
11 412 |
10 651 |
10 107 |
-0,78% |
Parkiet Gazeta Giełdy |
6 727 |
4 704 |
4 350 |
7 082 |
4 985 |
4 632 |
-6,09% |
Sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.
Rozpowszechnianie płatne razem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań, prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań oraz innych płatnych form rozpowszechniania wydań drukowanych i innej płatnej dystrybucji e-wydań.
Dołącz do dyskusji: „Super Express” dogonił „Gazetę Wyborczą”, która straciła najwięcej (sprzedaż dzienników)
Nastawcie się na co najmniej 3 kadencje PiS-u a unikniecie wrzodów żołądka