SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

„Gazeta Polska Codziennie” z największym spadkiem sprzedaży, zyskał tylko „Puls Biznesu”

Liderem średniej sprzedaży ogółem wśród dzienników ogólnopolskich w pierwszych trzech kwartałach br. był „Fakt”. Prawie wszystkie dzienniki zanotowały najniższą sprzedażą w historii, a liderem wśród spadków była „Gazeta Polska Codziennie”. We wrześniu wzrost sprzedaży zanotowały „Puls Biznesu” i „Super Express”.

W pierwszych trzech kwartałach 2019 roku średnia sprzedaż ogółem „Faktu” (Ringier Axel Springer Polska) wyniosła 218 125 egz., czyli o 10,41 proc. mniej niż w pierwszych trzech kwartałach poprzedniego roku - pokazują dane Związku Kontroli Dystrybucji Prasy, opracowane przez portal Wirtualnemedia.pl. W porównaniu do ostatnich 10 lat tytuł ten cechuje się stabilnym spadkiem sprzedaży, np. w porównaniu do pierwszych trzech kwartałów 2014 roku średni wynik tego tygodnika zmalał o 33,33 proc,. a w porównaniu do pierwszych trzech kwartałów 2010 roku - o 50,85 proc.

>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń o pracę

Drugą pozycję zajął „Super Express” (ZPR Media) ze średnią sprzedażą ogółem wynoszącą 113 284 egz. Jego wynik zmniejszył się o 4,06 proc. Analizując dane z wielu lat wynika, że tytuł ten w cykl spadającej sprzedaży wszedł w 2008 roku. Od pierwszych trzech kwartałów 2010 roku jego wynik zmalał o 38,09 proc.

Ostatnią lokatę podium zajęła „Gazeta Wyborcza” (Agora). Jej średni wynik poszedł w dół o 7,97 proc. do 86 366 egz. Tytuł ten zanotował największy spadek sprzedaży w porównaniu do danych z pierwszych dziewięciu miesięcy 2010 roku - w tym ujęciu wyniósł on 71,79 proc.

Pierwszą piątkę zestawienia uzupełniają „Rzeczpospolita” (Gremi Media; 41 950 egz.; w dół o 7,25 proc.) oraz „Dziennik Gazeta Prawna” (Infor Biznes; 35 259 egz.; - 7,27 proc.).

Największy spadek średniej sprzedaży ogółem w stosunku do analogicznego okresu rok wcześniej, wynoszący 14,47 proc. do 13 316 egz., zanotowała z kolei „Gazeta Polska Codziennie” (Forum). Tytuł ten w rankingu zajął siódmą lokatę.

Jak wynika z analizy Wirtualnemedia.pl wszystkie dzienniki oprócz „Parkietu” (Gremi Business Communication) i „Pulsu Biznesu” (Bonnier Business Polska) zanotowały najniższą sprzedaż w historii ich średnich wyników dla pierwszych trzech kwartałów. W ostatnich latach jednak rozwija się sprzedaż e-wydań dzienników, czyli dostępnych w Internecie wersji gazet, identycznych pod względem zawartości z wersjami papierowymi.

Wzrost sprzedaży „Pulsu Biznesu” i „Super Expressu”

We wrześniu 2019 roku liderem również był „Fakt”, którego średnia sprzedaż ogółem w porównaniu do września 2018 roku zmniejszyła się o 8,44 proc. do 205 297 egz.

Drugi był „Super Express”, którego wynik sprzedażowy wyniósł 111 788 egz., po wzroście o 1,07 proc. Trzecią lokatę zajęła „Gazeta Wyborcza” (81 778 egz.; w dół o 9,22 proc.).

Najwięcej również i w tym ujęciu zyskał „Puls Biznesu”, którego średnia sprzedaż ogółem wzrosła o 1,12 proc. Największy także i tutaj odnotowała „Gazeta Polska Codziennie” - było to 14,05 proc.

Dane dotyczą wszystkich dzienników regionalnych i lokalnych z bazy ZKDP.

Sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.

Rozpowszechnianie płatne razem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań, prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań oraz innych płatnych form rozpowszechniania wydań drukowanych i innej płatnej dystrybucji e-wydań.

Nakład jednorazowy to liczba wydrukowanych egzemplarzy danego wydania opatrzonego tą samą datą wydawniczą oraz tym samym numerem, nie zawiera rozpowszechnionych przez wydawcę e-wydań. Średni nakład jednorazowy oblicza się dodając nakłady wszystkich wydań w danym okresie i dzieląc otrzymaną sumę przez liczbę wydań w danym okresie.

Dołącz do dyskusji: „Gazeta Polska Codziennie” z największym spadkiem sprzedaży, zyskał tylko „Puls Biznesu”

11 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Ludek
Ciemny lud przestał kupować nachalną propagandę?
0 0
odpowiedź
User
Daga
Ciemny lud przestał kupować nachalną propagandę?

Nie twój interes! Jasne? A publiczne znieważanie sobie daruj!
0 0
odpowiedź
User
Smuteczek
Wyborcza ze spadkiem niemal 10%!
0 0
odpowiedź