Spadek wydatków reklamowych w USA w I połowie roku
Amerykańskie wydatki reklamowe w I połowie bieżącego roku wyniosły 72,6 miliarda dolarów, co oznacza, że zmniejszyły się o 0,3 procenta w porównaniu z analogicznym okresem roku ubiegłego.
Jak informuje serwis Brandweek, powołując się na dane firmy badawczej TNS Media Intelligence, to pierwszy od 2001 roku przypadek, żeby wydatki reklamowe na amerykańskim rynku zanotowały spadek przez dwa kolejne kwartały.
Wzrost wydatków zanotowano w czterech kategoriach: reklama internetowa (o 17,7 procenta do poziomu 5,52 miliarda dolarów), reklama w czasopismach (o 6,9 procenta do poziomu 11,5 miliarda dolarów), outdoor (wzrost o 3,6 procenta do poziomu 1,9 miliarda dolarów) oraz reklama w telewizji kablowej (wzrost o 2,8 procenta do poziomu 8,38 miliarda dolarów). Tymczasem spadek nakładów wystąpił w przypadku telewizji, gazet i radia.
W pierwszych sześciu miesiącach bieżącego roku 10 największych amerykańskich reklamodawców przeznaczyło na swoją promocję łącznie 9 miliardów dolarów - o 2,2 procenta mniej niż przed rokiem. Ci reklamodawcy to kolejno: Procter & Gamble (1,6 miliarda dolarów przeznaczonych na reklamę w I połowie roku), AT&T (1,1 mld), Verizon Communications (1,04 mld), General Motors (958,9 miliona dolarów), Ford Motor (864,9 mln), Time Warner (793,3 mln), Johnson&Johnson (725,9 mln), Sprint Nextel (689,2 mln), Walt disney (663,8 mln) oraz National Amusements (589,8 mln).
źródło: Brandweek
Dołącz do dyskusji: Spadek wydatków reklamowych w USA w I połowie roku