Serwisy prawicowe: wPolityce i Niezalezna liderami, mocno w górę Telewizjarepublika.pl, tracą Salon24 i Radiomaryja.pl
Zdecydowanie najpopularniejsze wśród serwisów informacyjno-publicystycznych o profilu konserwatywno-prawicowym są wPolityce.pl i Niezalezna.pl, które w ostatnich miesiącach osiągnęły rekordową odwiedzalność. Rekordy zanotowały również Fronda.pl, Telewizjarepublika.pl i wGospodarce.pl, za to spore spadki - Salon24.pl i Radiomaryja.pl.
W październiku br. wPolityce.pl odwiedziło 649,8 tys. internautów (real users), a Niezalezna.pl - 569,2 tys. - wynika z danych Megapanelu PBI/Gemius opracowanych przez Wirtualnemedia.pl.
Obie witryny są zdecydowanymi liderami pod względem odwiedzalności wśród serwisów informacyjno-publicystycznych o profilu konserwatywno-prawicowym - trzecią w zestawieniu Frondę.pl wyprzedzają mniej więcej o jedną trzecią dystansu (jeśli chodzi o liczbę użytkowników). Przy czym tak samo jak większość stron w rankingu nie są w Megapanelu objęte audytem site-centric, dlatego nie wiadomo, ile odsłon wykonują ani jak dużo czasu korzystają z nich odwiedzający. wPolityce.pl takim audytem było objęte do jesieni ub.r. - w październiku ub.r. 486,5 tys. użytkowników wykonało w serwisie 14,78 mln odsłon, a każdy spędził w nim średnio 47 minut i 27 sekund.
Audyt site-centric dział natomiast w witrynach Fronda.pl, Gosc.pl (to serwis internetowy tygodnika „Gość Niedzielny”) i Salon24.pl. W październiku br. pierwsza przy 397,5 tys. użytkowników zanotowała 6,32 mln odsłon i średnio 16:51 minuty na każdego odwiedzającego, druga - 274,6 tys. użytkowników i 4,64 mln odsłon, a trzeci - 240,5 tys. użytkowników, 5,98 mln odsłon i średnio 32:17 minuty na odwiedzającego.
Po ponad 100 tys. internatów odwiedziło w październiku serwisy mediów pozainternetowych: Telewizji Republika (167,8 tys. użytkowników), „Gazety Polskiej” (156,3 tys.), Radia Maryja (135,6 tys.) i „Naszego Dziennika” (131,4 tys.).
Ten poziom przekroczył też związany z wPolityce.pl serwis wGospodarce.pl (108,6 tys. użytkowników), a zbliżył się do niego Prawy.pl (99 tys.). Z kolei witryna tygodnika „Do Rzeczy” zanotowała 71,9 tys. odwiedzających.
W zestawieniu nie uwzględniliśmy stron prawicowo-konserwatywnych, na których przeważają treści religijne, a nie polityczno-społeczne (np. Deon.pl, Opoka.org.pl, Adonai.pl, Wiara.pl czy Niedziela.pl), a także serwisu „Tygodnika Powszechnego”, który po pierwsze prezentuje bardziej centrowe poglądy (przez co bywa krytykowany przez prawicowe media), a po drugie jako jedyny w tej grupie działa w ramach dużego portalu - Onetu (w październiku br. miał 269,3 tys. użytkowników i 847,9 tys. odsłon).
Serwisy prawicowe w październiku 2014 roku |
||
(Megapanel PBI/Gemius) WIRTUALNEMEDIA.PL |
||
serwis |
real users |
zasięg |
wpolityce.pl |
649 848 |
3,02% |
niezalezna.pl |
569 184 |
2,64% |
fronda.pl |
397 480 |
1,85% |
gosc.pl |
274 593 |
1,27% |
salon24.pl |
240 483 |
1,12% |
telewizjarepublika.pl |
167 792 |
0,78% |
gazetapolska.pl |
156 339 |
0,73% |
radiomaryja.pl |
135 607 |
0,63% |
naszdziennik.pl |
131 408 |
0,61% |
wgospodarce.pl |
108 605 |
0,50% |
prawy.pl |
98 957 |
0,46% |
dorzeczy.pl |
71 906 |
0,33% |
W skali roku wPolityce.pl zyskało 163,4 tys. użytkowników (to wzrost o 33,6 proc.), a Niezalezna.pl - 168,7 tys. (42,1 proc. w górę).
Fronda.pl zanotowała o 133,3 tys. odwiedzających więcej niż rok wcześniej (50,4 proc. w górę), kiedy serwis nie był jeszcze objęty audytem site-centric), a Gosc.pl - o 48,6 tys. użytkowników i 1,51 mln odsłon więcej (to wzrosty o 21,5 i 48,4 proc.).
Za to Salon24.pl stracił przez rok 113,3 tys. użytkowników i 2,24 mln odsłon (to 32 i 27,2 proc. w dół). Spadki zanotowały również serwisy Radia Maryja (o 79,5 tys. użytkowników, czyli 37 proc.) i „Naszego Dziennika” (o 4,4 tys. użytkowników, czyli 3,2 proc.).
Procentowo rekordowy wzrost osiągnęła Telewizjarepublika.pl - liczba jej użytkowników podskoczyła o 139,4 proc. - z 70,1 do 167,8 tys. Znacząco wzrosła też odwiedzalność serwisów wGospodarce.pl i Prawy.pl, które przed rokiem odwiedziło poniżej 40 z ponad 10 tys. uczestników badania Megapanel.
Na drugiej podstronie analizujemy szczegółowo wyniki pięciu czołowych serwisów w ostatnich latach
Serwisy prawicowe rok po roku (Megapanel PBI/Gemius) WIRTUALNEMEDIA.PL |
||||
serwis |
październik 2014 |
październik 2013 |
||
real users |
zasięg |
real users |
zasięg |
|
wpolityce.pl |
649 848 |
3,02% |
486 489 |
2,30% |
niezalezna.pl |
569 184 |
2,64% |
400 452 |
1,89% |
fronda.pl |
397 480 |
1,85% |
264 192 |
1,25% |
gosc.pl |
274 593 |
1,27% |
226 007 |
1,07% |
salon24.pl |
240 483 |
1,12% |
353 798 |
1,67% |
telewizjarepublika.pl |
167 792 |
0,78% |
70 082 |
0,33% |
gazetapolska.pl |
156 339 |
0,73% |
133 501 |
0,63% |
radiomaryja.pl |
135 607 |
0,63% |
215 090 |
1,02% |
naszdziennik.pl |
131 408 |
0,61% |
135 820 |
0,64% |
wgospodarce.pl |
108 605 |
0,50% |
- |
- |
prawy.pl |
98 957 |
0,46% |
- |
- |
dorzeczy.pl |
71 906 |
0,33% |
62 908 |
0,30% |
Dołącz do dyskusji: Serwisy prawicowe: wPolityce i Niezalezna liderami, mocno w górę Telewizjarepublika.pl, tracą Salon24 i Radiomaryja.pl