Reklamy w gazetach kierują konsumentów do sieci
44 procent mieszkańców USA, którzy widzieli reklamę w prasie w ciągu ostatniego miesiąca, szukało więcej informacji na temat promowanego produktu lub usługi, a 67 procent osób z tej grupy w tym celu kierowało się do internetu.
Badanie przeprowadzone przez firmę Clark, Martire & Bartolomeo na zlecenie Google, w którym udział wzięło 1003 dorosłych respondentów korzystających z wyszukiwarek internetowych i jednocześnie czytających gazety codzienne, pokazało, że spośród osób, które szukają w sieci informacji na temat produktów, 47 procent kieruje się bezpośrednio pod podany adres URL, 31 procent do wyszukiwarki, a 22 procent na inną stronę - informuje serwis Marketing Charts.
Spośród badanych, którzy kierowali się do wyszukiwarek, największa grupa - 69 procent - korzystała z Google, 19 procent z Yahoo, a pozostałe 12 procent z innego tego typu serwisu.
42 procent badanych przyznało, że w ciągu ostatnich 30 dni kupiło co najmniej jeden produkt, którego reklamę widzieli w gazecie. 83 procent z tej grupy dokonało takiego zakupu w tradycyjnym sklepie lub u dilera, 38 procent przez internet, 16 procent poprzez pocztę, a 8 procent przez telefon.
źródło: Marketing Charts
Dołącz do dyskusji: Reklamy w gazetach kierują konsumentów do sieci