SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

W 2026 roku cyfrowa prasa reklamowo przeskoczy segment drukowany

W nadchodzących latach będą zacierać się różnice pomiędzy prasą cyfrową, a drukowaną pod względem przychodów reklamowych – wynika z przewidywać PwC. Według analityków w 2026 roku w USA wydatki na reklamy w tytułach cyfrowych staną się wyższe, niż w wypadku gazet drukowanych.

Według nowego raportu firmy PwC Stany Zjednoczone przejdą do historii w 2026 r., kiedy staną się pierwszym dużym rynkiem medialnym na świecie, na którym przychody z reklam w gazetach cyfrowych zaczną przewyższać przychody z reklam w gazetach drukowanych.

Powolny wyścig

Według analityków PwC, gazety ze względu na swój często lokalny charakter, wolniej niż inne wydawnictwa przenosiły przychody z reklam na nośniki cyfrowe.

- Nie jest to różnica w gotowości do cyfrowej transformacji, ale różnica na rynku - zaznacza CJ Bangah, dyrektorka w PwC zajmująca się mediami.

Według prognoz, w latach 2021-2026 amerykańscy wydawcy gazet stracą 2,4 mld dol. na inwestycjach w reklamę, głównie z powodu spadku wpływów z reklamy drukowanej. Mimo niewielkiego wzrostu nakładów na reklamę cyfrową, nie będzie to wystarczające, aby powstrzymać spadek przychodów z reklam w całej branży.

Czytaj także: The Athletic dał New York Timesowi 1,1 mln subskrybentów, a obciążył koszty i rentowność

Zdaniem analityków, do 2026 r. wartość reklamy drukowanej spadnie w USA z 7 mld dol. w 2021 r., do 4,9 mld dol. Założona roczna stopa wzrostu (CAGR) na poziomie 7,7 proc. znacznie wyprzedza średnią światową, która wynosi -5,1 proc. Według raportu, przychody z reklam cyfrowych wzrosną o 1 proc., przy czym w latach 2022-2026 wzrosty wyniosą zaledwie 251 mln dol.

W rezultacie, do 2026 r. przychody z reklam w gazetach cyfrowych wyniosą około 5 mld dol., nieznacznie przewyższając przychody z reklam w prasie drukowanej.

W wywiadzie udzielonym podczas festiwalu Cannes Lions we Francji, gdzie zaprezentowano nowe dane, Bangah stwierdziła, że gazety, które obsługują rynki lokalne, mają trudności z zaoferowaniem konkurencyjnych stawek za reklamę cyfrową dla niewielkich firm w internecie.

Czytaj także: Joe Kahn nowym redaktorem naczelnym „The New York Times”

Dołącz do dyskusji: W 2026 roku cyfrowa prasa reklamowo przeskoczy segment drukowany

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl