Polacy najmniej wierzą reklamom banków
30 proc. Polaków uważa, że najbardziej wprowadzają ich w błąd reklamy banków - wynika z badania OMG Metrics. Co czwarty ankietowany najmniej wierzy kampaniom środków czystości, a co piąty - przekazom promocyjnym produktów spożywczych.
30,9 proc. Polaków za najmniej uczciwe uważa reklamy banków - pokazuje badanie przeprowadzone przez OMG Metrics dla Macroscope OMD. Najbardziej nieufne (38,4 proc. wskazań) wobec przekazów promocyjnych firm finansowych są osoby zarabiające powyżej 2,5 tys. zł miesięcznie, natomiast najmniej (21,5 proc. wskazań) - ludzie zarabiający miesięcznie poniżej 1,5 tys. zł.
Z kolei co czwarty Polak uważa, że najbardziej wprowadzają go w błąd reklamy środków czystości, takich ja płyny i proszki. Największym zaufaniem darzą te przekazy promocyjne ankietowani z wykształceniem podstawowym lub zawodowym, z których tylko 12,9 proc. uznaje je za nieuczciwe, oraz uczniowie i studenci, z których takie samo zdanie ma tylko 10,6 proc.
20,3 proc. ankietowanych najbardziej nie wierzy reklamom produktów spożywczych. Najwięcej osób sceptycznie nastawionych wobec tych przekazów jest wśród emerytów i rencistów (36,6 proc.), natomiast najmniej wśród najmłodszych respondentów (12,6 proc.) oraz uczniów i studentów (10,6 proc.).
14,3 proc. Polaków za najmniej uczciwe uważa reklamy kosmetyków. Większą nieufność wobec kampanii promocyjnych tych produktów wykazują kobiety (16,1 proc.) niż mężczyźni (12,2 proc.). Natomiast wobec reklam telefonów komórkowych i samochodów bardziej sceptyczni są mężczyźni, z których 12,7 proc. zdecydowanie nie wierzy przekazom promującym te produkty, podczas gdy wśród kobiet taką postawę reprezentuje 5,5 proc.
Badanie braku zaufania do reklam zrealizował OMG Metrics na zlecenie Macroscope OMD. Ankieta została przeprowadzona od 24. do 28. listopada ubiegłego roku wśród 399 osób w wieku 15-59 lat z miast powyżej 20 tys. mieszkańców.
Dołącz do dyskusji: Polacy najmniej wierzą reklamom banków