Point Group podtrzymuje prognozy po uplasowaniu 52,5% emisji akcji
Platforma Mediowa Point Group (PMPG) przydzieliła ok. 52,5% akcji oferowanych w ramach wtórnej emisji publicznej, z której pozyskała ok. 30 mln zł brutto, poinformowała spółka w komunikacie we wtorek. PMPG równocześnie podtrzymała prognozy finansowe.
Firma oferowała 22,9 mln akcji serii E z prawem poboru dla dotychczasowych akcjonariuszy i planowała pozyskać z emisji ok. 57 mln zł, które miała przeznaczyć na dalszy rozwój organiczny i akwizycje. W komunikacie bieżącym PMPG poinformowała o przydziale 12,02 mln akcji, co oznacza, że pozyskała ok. 30 mln zł (cenę ustalono wcześniej na 2,50 zł).
"Uplasowanie emisji na poziomie 30 mln zł nie oznacza korekty prognoz spółki na 2008 i 2009 r. Zarząd PMPG SA podtrzymuje prognozy wyników zarówno w odniesieniu do 2008 r., jak i do 2009 r." - czytamy dalej w komunikacie prasowym.
"Plany na 2009 r. mogłyby ulec uszczupleniu tylko w wypadku niepowodzenia emisji. Ponieważ jednak emisja zakończyła się sukcesem, nie ma podstaw do korekty" - powiedział prezes Michał Lisiecki, cytowany w komunikacie.
Uplasowanie emisji na poziomie 52,5% oznacza, że nie wszystkie 13 projektów przedstawionych w prospekcie emisyjnym spółki będzie realizowanych. "Zarząd PMPG daje sobie miesiąc na weryfikację założeń wszystkich projektów i wybranie tych, które będą w stanie najszybciej osiągnąć rentowność" - czytamy dalej w komunikacie spółki.
W prospekcie firma informowała, że cele na które przeznaczy uzyskane środki, to: rozwój kompetencji Agencji Full Interactive poprzez akwizycję lub rozwój organiczny (1,5 mln zł); Multimedialna Baza Kontentu / Digitalizacja posiadanych treści oraz produkcja i dystrybucja treści multimedialnych (5,3 mln zł); dofinansowanie rozwoju Machina TV (14,5 mln zł); budowa i wzmocnienie wortali tematycznych w obszarach kultury, muzyki, filmu oraz sportu lub akwizycja (2,7 mln zł); Media Navigator - budowa internetowego serwisu integrującego lub akwizycja (5,2 mln zł); rozwój ogólnopolskiego internetowego dziennika "Ozon" (2 mln zł); dofinansowanie drukarni Gem-Text (1 mln zł); wzmocnienie agencji News PR (0,5 mln zł); magazyn sportowy - uruchomienie lub akwizycja (2,5 mln zł); nośniki reklamy zewnętrznej i wewnętrznej: Premium Outdoor i Indoor - budowa lub akwizycja (6,8 mln zł); rozwój marki "Film" (2 mln zł); rozwój produktów edukacyjnych: OFF-Line (1,2 mln zł); wzmocnienie bazy produ! ktowej w obszarze zakupu licencji na elektroniczne produkty edukacyjne oraz ich rozwój (8,1 mln zł).
Pierwotnie zapisy na akcje PMPG miały zakończyć się pod koniec kwietnia.
"Emisja została przedłużona ze względu na zakup Media Works" - wyjaśnia spółka w komunikacie prasowym. PMPG kupiło 100% udziałów spółki reklamy zewnętrznej Media Works za 8 mln zł (w akcjach serii E) w drugiej połowie czerwca.
W roku 2007 Grupa Media Works zrealizowała 5,75 mln zł przychodów, a jej zysk netto osiągnął poziom 1,58 mln zł. Tegoroczne przychody spółka szacuje na 19,74 mln zł, a zysk netto na 3,66 mln zł. Do klientów Media Works należy szereg powszechnie znanych firm z sektora Auto-Moto oraz FMCG. PMPG podkreśla w komunikacie, że nie wyklucza kolejnych akwizycji.
Dołącz do dyskusji: Point Group podtrzymuje prognozy po uplasowaniu 52,5% emisji akcji