Point Group chce oszczędzić 3 mln zł w skali roku dzięki optymalizacji kosztów
Spółka Platforma Mediowa Point Group (PMPG) rozpoczęła program optymalizacji kosztów, który ma przynieść oszczędności rzędu 3 mln zł rocznie.
"Trwająca od kilku tygodni restrukturyzacja ma na celu uporządkowanie kompetencji w ramach Grupy Kapitałowej oraz obniżenie kosztów bieżącej działalności. Reorganizacja dotyczyła ona przede wszystkim działów administracji, finansów, nowych mediów oraz sprzedaży. Renegocjowano również niektóre umowy z dostawcami materiałów i usług, w tym umowy zawarte w walutach obcych, które istotnie wpływały na wzrost kosztów (m.in. koszt papieru wykorzystywanego do druku magazynów)" - czytamy w komunikacie.
Firma poinformowała też, że z końcem maja zakończyła się część restrukturyzacji dotycząca zmian kadrowych. Obecnie PMPG prowadzi dalszy przegląd dostawców.
"Na podstawie wyników przeglądu, spółka będzie chciała renegocjować kolejne umowy oraz dokonać outsourcingu części procesów. Niewykluczona jest również integracja niektórych spółek w ramach grupy, co pozwoli na ograniczenie kosztów zarządzania oraz bardziej efektywne wykorzystanie zasobów" - czytamy dalej.
PMPG miała 11,57 mln zł skonsolidowanego zysku netto przypisanego akcjonariuszom jednostki dominującej w I kw. 2009 roku wobec 2,42 mln zł zysku rok wcześniej. Skonsolidowane przychody wyniosły 16,42 mln zł wobec 13,36 mln zł rok wcześniej.
Dołącz do dyskusji: Point Group chce oszczędzić 3 mln zł w skali roku dzięki optymalizacji kosztów