SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

PBC: Wyborcza i Fakt na czele

Najchętniej czytane przez Polaków dzienniki to 'Gazeta Wyborcza' i 'Fakt'. Wśród tygodników liderem jest 'Tele Tydzień', natomiast miesięcznikom przewodzi 'Claudia'.

"Gazeta Wyborcza" jest czytana przez 20,25 proc. Polaków, zaś po "Fakt" sięga 19,17 proc. respondentów - wynika z ostatniej fali Polskich Badań Czytelnictwa.

Kolejne tytuły codzienne są daleko w tyle. "Super Express" jest czytany przez 8,95 proc. respondentów, darmowe "Metro" ma czytelnictwo na poziomie 8,57 proc., zaś po "Dziennik" sięga 8,13 proc. badanych.

Dzienniki procent respondentów
Gazeta Wyborcza 20,25%
Fakt 19,17%
Super Express 8,95%
Metro (dziennik bezpłatny) 8,57%
Dziennik Polska Europa Świat 8,13%
Rzeczpospolita 5,45%
Przegląd Sportowy 4,93%
Gazeta Prawna 2,61%
Giełda Samochodowa 1,42%
Gazeta Podatkowa 0,89%
Puls Biznesu 0,53%
Parkiet Gazeta Giełdy 0,28%

Najpopularniejszym tygodnikiem jest "Tele Tydzień", który czyta 38,37 proc. ankietowanych. Na kolejnych pozycjach uplasowały się: "Życie na Gorąco" (21,25 proc.) i "Pani Domu" (19,13 proc.).

Tygodniki procent respondentów
Tele Tydzień 38,37%
Życie na Gorąco 21,25%
Pani Domu 19,13%
Chwila dla Ciebie 17,85%
Przyjaciółka 17,49%
NAJ 16,49%
Tina 15,04%
Newsweek 11,07%
Wprost 10,91%
Tele-Świat 10,06%
Gala 9,85%
Angora 9,71%
Auto Świat 9,55%
Polityka 8,32%
Twoje Imperium 7,32%
To i Owo 7,21%
Magazyn Telewizyjny Kurier TV 5,35%
Teleprogramy 5,01%
Super TV 4,95%
Takie jest Życie 4,85%
Przekrój 4,51%
Rewia 4,09%
Motor 4,01%
Gość Niedzielny 3,95%
Imperium TV 3,71%
Świat i Ludzie 2,19%
Tele Max 1,77%
Forum 1,71%
Bella Relaks 1,67%
Jarmark 1,16%
Przewodnik Katolicki * 0,94%
Tygodnik Siedlecki 0,71%
Anonse (wyd. pomorskie) - Tygodnik 0,65%
Tygodnik Ostrołęcki 0,62%
Panorama Leszczyńska 0,56%
MM Moje Miasto (tygodnik bezpłatny) 0,40%
City (tygodnik bezpłatny) 0,37%
Teraz Toruń (tygodnik bezpłatny) 0,23%

Wśród dwutygodników najwięcej czytelników mają: "Z Życia Wzięte" (11,63 proc.), "Viva!"
(11,58 proc.) i "Komputer Świat" (9,47 proc.).

Dwutygodniki procent respondentów
Z Życia Wzięte 11,63%
Viva 11,58%
Komputer Świat 9,47%
Bravo 6,24%
Sukcesy i Porażki 4,33%
Świat Seriali 4,00%
Bravo Sport 3,63%
Bravo Girl 3,27%
Cogito 2,34%
Monitor Księgowego 0,59%

W kategorii miesięczników najchętniej czytana jest "Claudia", którą wybiera 14,26 proc. respondentów. Drugie miejsce zajmuje "Twój Styl" (12,73 proc.), zaś trzecie są "Cztery Kąty" (11,14 proc.).


Miesięczniki procent respondentów
Claudia 14,26%
Twój Styl 12,73%
Cztery Kąty 11,14%
Olivia 9,56%
Focus 9,25%
Poradnik Domowy 9,10%
Mój Piękny Ogród 8,03%
Murator 7,91%
Świat Kobiety 7,40%
Auto Moto 7,23%
Mamo To Ja 6,35%
Dobre Rady 6,32%
National Geographic 6,23%
Avanti 5,99%
CKM 5,74%
Moje Mieszkanie 5,62%
Glamour 5,02%
Działkowiec * 4,95%
CD Action 4,35%
Ładny Dom 4,32%
Cosmopolitan 4,29%
PC Format 4,24%
M jak mieszkanie 4,07%
Uroda 3,89%
Playboy 3,82%
Pani 3,81%
Joy 3,81%
Dziewczyna 3,79%
Auto Motor i Sport 3,74%
Moje Gotowanie 3,50%
Samo Zdrowie 3,47%
Twoje Dziecko 3,43%
Kuchnia 3,42%
Popcorn 3,29%
Dziecko 3,26%
Przegląd Reader's Digest 3,14%
Dom & Wnętrze 3,11%
Elle 3,11%
Auto Świat Poradnik * 3,02%
Zdrowie 2,99%
Kwietnik 2,96%
Cienie i Blaski 2,89%
Ogrody, Ogródki, Zieleńce 2,87%
Magazyn dla Rodziców Mam Dziecko 2,81%
Komputer Świat Ekspert 2,77%
Film 2,50%
Twist 2,43%
Burda 2,38%
Świat Motocykli 2,30%
Vita 2,28%
Rodzice 2,27%
Mój Piękny Dom 2,22%
Dobre Wnętrze 2,13%
Zwierciadło 2,09%
Komputer Świat - Gry 2,06%
Click 2,02%
Logo 2,00%
Twój Maluszek 1,87%
Majster 1,60%
Sekrety Serca 1,44%
Men's Health 1,44%
Zbuduj Dom 1,26%
Na ścieżkach życia 1,22%
Elle Decoration 1,10%
Forbes 1,09%
Play 1,09%
Sól i Pieprz 1,07%
Podróże 1,04%
Tak Mieszkam * 0,99%
Shape 0,89%
Sukces 0,88%
M jak Mama * 0,80%
Architektura-Murator 0,74%
Voyage 0,65%
Fun Club 0,55%
Żagle 0,51%
Manager Magazin 0,46%

Spośród dwóch notowanych w badaniu dwumiesięczników pismo "Pani Domu Poleca" czyta 5,91 proc. pytanych, zaś magazyn "Komputer Świat Twój Niezbędnik" ma czytelnictwo na poziomie 5,56 proc.

Badanie PBC General na zlecenie Polskich Badań Czytelnictwa Sp. z o.o. zrealizował instytut Millward Brown SMG/KRC. Badanie odbyło się za pomocą techniki CAPI w okresie od lutego 2007 roku do lipca 2007 roku na losowej próbie ogólnopolskiej osób (23 268 przypadków), dobieranej z operatu PESEL i realizowanej do wyczerpania. Podane liczby to wskaźniki CCS - Czytelnictwo Cyklu Sezonowego.

Następujące tytuły nie były badane w podanych falach: Przewodnik Katolicki: luty 2007: marzec 2007 (próba 15283), Komputer Świat Twój Niezbędnik: luty 2007: marzec 2007 (próba 15283), Auto Świat Poradnik: luty 2007: kwiecień 2007 (próba 11353), M jak Mama: luty 2007 (próba 19251), Tak mieszkam: luty 2007 (próba 19251), Działkowiec: luty 2007: marzec 2007 (próba 15283).

Dołącz do dyskusji: PBC: Wyborcza i Fakt na czele

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl