SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

'Ozon' wystartował

Od dzisiaj dostępny jest Ozon - nowy ogólnopolski tygodnik opinii. Wśród felietonistów są m.in. Justyna Pochanke, Tomasz Lis czy Agata Passent

21 kwietnia miała miejsce premiera rynkowa 'Ozon-u', nowego ogólnopolskiego tygodnika opinii wydawanego przez Ozon Media. Pismo ma wyróżniać się na tle konkurencji formatem, będzie miało objętość około 100 stron, a jego nakład wyniesie 250 000 egzemplarzy, cena 4,5 zł.

Wydawca nie planuje ceny promocyjnej na wejście tytułu.

'Ozon' ma być tygodnikiem opinii o charakterze społecznym.

 - Rok temu postanowiliśmy stworzyć pismo, które wniosłoby na polski rynek prasy nową jakość, a nam pozwoliłoby łączyć pracę z pasją i dzielić się jej efektami z innymi ludźmi. Marzył się nam tygodnik, którego nadrzędnymi wartościami byłyby wierność prawdzie i humanizm. Pismo nie deformujące rzeczywistości, lecz dogłębnie ją opisujące. Ważne dla nas było, by nie naruszając zasady dziennikarskiej dociekliwości, opisać również pozytywną stronę życia. Oczywiście - afery, bezrobocie, korupcja, bieda to sprawy, z którymi styka się wielu Polaków. Jednak niekiedy, oglądając telewizję czy czytając gazety, można odnieść wrażenie, że żyjemy w świecie bez przyzwoitych ludzi, bez osiągnięć, bez poczucia zadowolenia. A przecież prawda jest inna.
Nie reprezentujemy żadnej partii politycznej ani instytucji. Naszym głównym punktem odniesienia jest człowiek. Będziemy bronić jednostki w starciu z instytucją czy ideologią, bo wierzymy, że ludzkie doświadczenie jest cenniejsze i ciekawsze niż abstrakcyjne idee.
Poza wszystkim chcemy, by cotygodniowy haust "Ozonu" sprawiał Państwu przyjemność. Nie będziemy straszyć Czytelników nowymi technologiami - wolimy pokazać, jak sensownie z nich korzystać.
Nie będziemy frustrować głupotą i brakiem kompetencji polityków - wolimy je wyśmiewać. Nie będziemy zamęczać subtelnymi analizami ani pokrętnymi wywodami - chcemy w atrakcyjny sposób pomagać zrozumieć świat. "Ozon" będzie opisywać historie ludzi, ich sukcesy, ambicje i dramaty.
Dziś oddajemy w Państwa ręce efekt naszej rocznej pracy. Mamy nadzieję, że lektura "Ozonu" sprawi przyjemność, zachęci do refleksji, przyniesie Państwu trochę radości - napisali we wstępie do pierwszego numeru - redaktor naczelny, Dariusz Rosiak oraz prezes Ozon Media  - Jan Dybczyński .

"Naszym głównym punktem odniesienia jest człowiek. Będziemy bronić jednostki w starciu z instytucją, państwem, ideologią, bo ludzkie doświadczenie jest dla nas cenniejsze niż abstrakcyjne idee." - dodaje Dariusz Rosiak, Redaktor Naczelny.

Tygodnik ma stworzyć nową, odrębną wartość wśród tygodników opinii. Będzie on dogłębnie prezentować otaczający nas świat, pokazywać różne aspekty bieżących wydarzeń, jednocześnie zachowując dystans do postawy "handlarzy informacją". Nie znaczy to jednak, że 'Ozon' będzie unikać trudnych tematów. Będą one obecne na łamach pisma, ale przedstawione w sposób wyważony. Informacja ma być podstawą do debaty tak aby czytelnik miał szansę wyrobienia własnej opinii na dany temat. Stąd też dla tygodnika pisać będą osoby reprezentujące różne środowiska i światopoglądy, wśród nich m.in. Daniel Odija, Filip Bajon, Paweł Althamer, Piotr Siemion, Andrzej Leder, Ryszard Bugaj, Sławomir Sierakowski, Piotr Sobieciński, Agata Passent, Szymon Hołownia - czytamy w informacji przesłanej wortalowi Wirtualnemedia.pl.

W tygodniku będą  stałe rubryki:
­ Otwieracz (zwrócenie uwagi na najważniejszy temat numeru),
­ Spięcia (wydarzenia),
­ Kryteria Dotyczenia (ważne sprawy przedstawione przez pryzmat ludzi),
­ Zyski (biznes przez pryzmat sylwetek ludzi, którzy wbrew trudnościom odnoszą sukcesy),
­ Życie (historie ciekawych osób),
­ Psychologia (psychologiczne aspekty wydarzeń społecznych, politycznych),
­ Kultura (prezentacja kultury, głównie mało znanej, głównie przez pryzmat młodych twórców),
­ Siarkazm (znak firmowy OZONu - rozmaite aspekty życia przedstawione w sposób śmieszny i ironiczny).

Najsilniejszymi akcjonariuszami Ozon Media są Janusz Palikot, właściciel Polmos Lublin S.A.  Natomiast zespół wydawniczo-redakcyjny wspierają swoim doświadczeniem m.in. Jan Dybczyński - Prezes spółki, wcześniej wieloletni Prezes Hachette Filipacchi Polska, Dariusz Rosiak - Redaktor Naczelny, wcześniej związany m.in. z PAP, Newsweekiem, Przekrojem, Forum, Agnieszka Kamola - Dyrektor Marketingu, wcześniej dyrektorem promocji magazynów (m.in. Newsweek) w Axel Springer Polska oraz Marcin Gudowicz - Dyrektor Reklamy, wcześniej Key Account Manager Axel Springer Polska, lider projektu Forbes Polska.

Dołącz do dyskusji: 'Ozon' wystartował

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl