Onet i WP.pl liderami informacyjnymi wśród portali, w dół Gazeta.pl
Wśród portali horyzontalnych zdecydowanie najpopularniejsze sekcje z informacjami i publicystyką o tematyce społeczno-politycznej mają Onet.pl i WP.pl. Spadek użytkowników w skali zanotowała Gazeta.pl, przy czym na niej sekcja informacyjna zapewnia największą część ruchu.
W listopadzie ub.r. sekcję informacyjną Onetu (zawierająca głównie wiadomości i publicystykę o bieżących wydarzeniach politycznych i społecznych) odwiedziło 6,74 mln internautów (real users), którzy wykonali w niej 268,2 mln odsłon krajowych (w tym 51,8 mln mobilnych), a każdy korzystał z niej przez 58 minut i 40 sekund - wynika z danych Megapanelu PBI/Gemius opracowanych przez Wirtualnemedia.pl.
Analogiczna sekcja WP.pl zanotowała 6,2 mln użytkowników, 173,6 mln odsłon krajowych i 37:20 minuty przypadające na przeciętnego odwiedzającego. Z kolei taka sekcja na Gazeta.pl miała 4,45 mln użytkowników, 164,1 mln odsłon krajowych i średnio 35:01 minuty na każdego odwiedzającego, a na Interii - 2,62 mln użytkowników, 55 mln odsłon i 23:55 minuty na odwiedzającego.
Warto zaznaczyć, że o ile wszystkie analizowane sekcje obejmują informacje ogólnopolskie, prognozę pogody i - z wyjątkiem Interii - program telewizyjny (szczegółowo analizujemy to na drugiej podstronie), o tyle różnią się pod względem pozostałych zasobów treści. Na Gazeta.pl dużą część ruchu w sekcji informacyjnej zapewniają serwisy lokalne, prowadzone przez redakcje regionalnych dodatków „Gazety Wyborczej”, jednak działające w domenie gazeta.pl, a nie wyborcza.pl. Z kolei na Interii do sekcji informacyjnej został włączony serwis Nowahistoria.interia.pl, uruchomiony jesienią 2013 roku (więcej o nim).
Sekcje informacyjne największych portali w listopadzie 2014 roku |
|||||
(Megapanel PBI/Gemius) WIRTUALNEMEDIA.PL |
|||||
serwis |
real users |
odsłony krajowe |
krajowe odsłony mobilne |
czas na RU [godz:min:s] |
zasięg |
onet.pl |
6 745 789 |
268 159 987 |
51 816 556 |
00:58:40 |
31,45% |
wp.pl |
6 200 851 |
173 628 842 |
44 297 035 |
00:37:20 |
28,91% |
gazeta.pl |
4 448 711 |
164 106 885 |
48 188 851 |
00:35:01 |
20,74% |
interia.pl |
2 623 410 |
54 964 642 |
13 138 723 |
00:23:55 |
12,23% |
W skali roku sekcje informacyjne czołowych portali zanotowały w większości wzrosty odwiedzalności. Dział Onetu zyskał 316,1 tys. użytkowników i 16,87 mln odsłon krajowych (to 4,9 i 6,7 proc. w górę), a średni czas korzystania przez każdego odwiedzającego wydłużył się o 6:48 minuty (czyli o 13,1 proc.). Natomiast sekcja WP.pl przy 110,4 tys. użytkowników więcej (1,8 proc. w górę) zanotowała o 9,64 mln odsłon krajowych mniej (5,3 proc. w dół) i 9:39 minuty na przeciętnego użytkownika więcej (34,8 proc. w górę).
W przypadku Gazeta.pl liczba użytkowników zmalała o 934 tys. (czyli o 17,3 proc.), co wynika m.in. z zakończenia we wrześniu ub.r. przez portal współpracy z należącym do Microsoftu serwisem MSN (więcej o tym). Za to liczba odsłon krajowych wzrosła o 24,49 mln (czyli o 17,5 proc.), a średni czas korzystania przez odwiedzającego - o 8:40 minuty (czyli o 32,9 proc.).
Sekcja informacyjna Interii zyskała w skali roku 126,2 tys. użytkowników i 11,73 mln odsłon krajowych (to 5 i 27,1 proc. w górę), a przeciętny czas przypadający na każdego użytkownika wydłużył się o 5:15 minuty (czyli o 28,1 proc.).
Sekcje informacyjne największych portali rok po roku (Megapanel PBI/Gemius) WIRTUALNEMEDIA.PL |
||||||
serwis |
listopad 2014 |
listopad 2013 |
||||
real users |
odsłony krajowe |
czas na RU [godz:min:s] |
real users |
odsłony krajowe |
czas na RU [godz:min:s] |
|
onet.pl |
6 745 789 |
268 159 987 |
00:58:40 |
6 429 699 |
251 290 831 |
00:51:52 |
wp.pl |
6 200 851 |
173 628 842 |
00:37:20 |
6 090 404 |
183 269 841 |
00:27:41 |
gazeta.pl |
4 448 711 |
164 106 885 |
00:35:01 |
5 382 754 |
139 618 032 |
00:26:21 |
interia.pl |
2 623 410 |
54 964 642 |
00:23:55 |
2 497 204 |
43 231 868 |
00:18:40 |
Onetowi sekcja informacyjna zapewniła w listopadzie ub.r. 49,3 proc. wszystkich użytkowników i 10 proc. odsłon krajowych, a WP.pl - 54,8 proc. użytkowników i 7 proc. odsłon. W przypadku Gazeta.pl ten udział był zdecydowanie największy - 56,4 proc. użytkowników i 44,9 proc. odsłon, natomiast w przypadku Interii wyniósł 35,9 proc. użytkowników i 7,7 proc. odsłon.
Oczywiście te wskaźniki wynikają ze strategii wydawniczej portali oraz popularności ich innych działów i usług. Przykładowo Gazeta.pl sekcję sportową wydzieliła jako osobny serwis Sport.pl, podobnie jak wiele treści lifestyle’owych (np. w serwisach Deser.pl, Ugotuj.to, Moto.pl, eDziecko.pl czy Lula.pl). Ponadto zdecydowanie mniej popularna niż w przypadku pozostałych czołowych portalach jest na niej poczta mailowa (zobacz szczegółowe dane).
Na drugiej podstronie szczegółowe statystyki sekcji informacyjnych Onet, WP.pl, Gazeta.pl i Interii
Dołącz do dyskusji: Onet i WP.pl liderami informacyjnymi wśród portali, w dół Gazeta.pl