Nielsen: wydatki na reklamy w I połowie roku spadły o pół procenta
Wydatki reklamowe w USA spadły w I połowie bieżącego roku o 0,5 procenta w porównaniu z analogicznym okresem roku ubiegłego.
Jak informuje serwis Mediaweek, powołując się na dane firmy badawczej Nielsen Monitor-Plus, spośród dziesięciu największych amerykańskich reklamodawców, siedmiu zmniejszyło swoje wydatki w pierwszej połowie roku.
Czołowy reklamodawca, jakim jest firma Procter & Gamble, obciął swój budżet o 1,4 procenta do poziomu 1,68 miliarda dolarów. Na zdecydowanie większe cięcia zdecydowało się kolejnych dwóch największych reklamodawców - General Motors i AT&T. Firmy te wydały na reklamy odpowiednio o 27,7 i 12,9 procenta mniej na swoją promocję niż w ubiegłym roku.
Najszybciej rozwijającym się medium w USA jest Internet, gdzie zanotowano wzrost wydatków o 23,2 procenta. Zyskały też czasopisma o zasięgu ogólnokrajowym (8,4 procenta), niedzielne dodatki do gazet o zasięgu ogólnokrajowym (6,5 procenta) oraz outdoor (5,1 procenta).
Dane firmy Nielsen Monitor-Plus są porównywalne do przedstawionych ostatnio przez TNS Media Intelligence, według której w I połowie bieżącego roku amerykańskie wydatki reklamowe spadły o 0,3 procenta i wyniosły 72,6 miliarda dolarów.
źródło: Mediaweek
Dołącz do dyskusji: Nielsen: wydatki na reklamy w I połowie roku spadły o pół procenta