Nielsen: spadek wydatków reklamowych w I poł. b.r.
W pierwszych sześciu miesiącach bieżącego roku nakłady reklamowe w USA zmniejszyły się w porównaniu z analogicznym okresem roku ubiegłego o 1,4 procenta, do poziomu 67,6 miliarda dolarów.
Czołowych dziesięciu amerykańskich reklamodawców zmniejszyło swoje nakłady w tym okresie łącznie o prawie 6 procent, do 7,7 miliarda dolarów - informuje serwis Adweek, powołując się na dane firmy badawczej Nielsen Monitor-Plus.
Biorąc pod uwagę poszczególne sektory medialne, największy wzrost wydatków reklamowych odnotowano w przypadku telewizji kablowej (o 8 procent). Najwięcej straciły natomiast radio (spadek o 10 procent), lokalna prasa codzienna (o 7 procent) i tradycyjna telewizja (o 6 procent).
Zdecydowanie lepiej zapowiada się II połowa roku, na co największy wpływ będą miały Igrzyska Olimpijskie w Pekinie i trwająca za oceanem kampania wyborcza. Dzięki temu w całym 2008 roku wydatki na reklamę w USA powinny zwiększyć się wobec roku 2007 o około 2 procent.
źródło: Adweek
Dołącz do dyskusji: Nielsen: spadek wydatków reklamowych w I poł. b.r.