Nielsen: spadek globalnych nakładów na reklamę w I poł. br.
W I połowie bieżącego roku światowe wydatki na reklamę były o 6,8 proc. niższe w porównaniu z analogicznym okresem roku ubiegłego.
Z najnowszego raportu firmy badawczej Nielsen, która monitoruje wydatki na reklamę na 27 rynkach Azji, Ameryki Północnej, Europy i Afryki, wynika jednocześnie, że sytuacja zaczyna się poprawiać. W samym II kwartale odnotowano spadek nakładów na reklamę o 5,8 proc., poprzedzony spadkiem o 7,9 proc. we wcześniejszych trzech miesiącach.
Biorąc pod uwagę poszczególne regiony świata, najlepiej sytuacja wyglądała w regionie Azji i Pacyfiku, gdzie w pierwszych sześciu miesiącach tego roku wydatki na reklamę wzrosły o 2,2 proc. Z kolei najgorzej było w Ameryce Północnej, gdzie spadły one o 15,9 proc. W Europie odnotowano tymczasem spadek o 9,1 proc.
Natomiast patrząc na poszczególne media reklamowe, największy spadek odnotowano w przypadku czasopism (o 18,5 proc.) i prasy codziennej (o 7,5 proc.). Relatywnie najlepiej wypadło radio, w przypadku którego w skali globalnej wydatki na reklamę zmniejszyły się o 3,1 proc., a w regionie Azji i Pacyfiku wzrosły o 3,1 proc.
Firma Nielsen w swoim badaniu nie uwzględnia wydatków na reklamę w internecie.
Dołącz do dyskusji: Nielsen: spadek globalnych nakładów na reklamę w I poł. br.