Nielsen: globalne nakłady na reklamę w górę
W pierwszych trzech miesiącach bieżącego roku światowe wydatki reklamowe zwiększyły się o 4,1 procenta w porównaniu z analogicznym okresem roku 2007.
Z danych przedstawionych przez firmę badawczą Nielsen wynika, że pod względem procentowym najwyższy wzrost nakładów na reklamę zanotowano w najmniej rozwiniętych regionach świata takich jak Afryka (16 procent) oraz region Azji i Pacyfiku (blisko 10 procent) - informuje serwis MediaPost Publications.
Dla porównania w Ameryce Północnej wzrost wyniósł tylko 1,2 procenta, a w Europie nakłady na reklamę w I kwartale spadły o 0,4 procenta.
Największym na świecie medium reklamowym w pierwszych trzech miesiącach bieżącego roku była telewizja z udziałami w rynku na poziomie 60,1 procenta. Następne pod tym względem były: prasa codzienna (23,8 procenta rynkowych udziałów), czasopisma (11,8 procenta) oraz radio (4,3 procenta).
źródło: MediaPost Publications
Dołącz do dyskusji: Nielsen: globalne nakłady na reklamę w górę