„Newsweek” po dużym wzroście wyprzedził „Politykę” i „Gościa Niedzielnego”, „Wprost” mocno w dół
We wrześniu br. nowym liderem sprzedaży ogółem wśród tygodników opinii po dużym wzroście został „Newsweek Polska”, który zepchnął na drugie miejsce „Gościa Niedzielnego”. Największy spadek zanotował zaś tygodnik „Wprost”.
Z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl wynika, że średnia sprzedaż ogółem tygodnika „Newsweek Polska” (Ringier Axel Springer Polska) we wrześniu br. wyniosła 148 659 egz. Było to o 35,07 proc. więcej niż w analogicznym okresie rok wcześniej, a tytuł awansował z miejsca trzeciego, notując największy wzrost w zestawieniu.
Wysoki wynik „Newsweeka” to m.in. zasługa szeroko komentowanego tekstu z wydania z 7 września br., w którym dziennikarze tygodnika ujawnili, w jakich luksusach wypoczywał szef NSZS „Solidarność” Piotr Duda. Numer ten sprzedał się w liczbie aż 165 499 egz., zaś kolejny, w którym temat kontynuowano, zanotował sprzedaż ogółem na poziomie 156 221 egz.
Na drugie miejsce z pierwszego spadł tygodnik „Gość Niedzielny” (Instytut Gość Media), którego średni wynik sprzedażowy w badanym miesiącu zmniejszył się o 8 proc. do 129 155 egz.
Podium uzupełnia „Polityka” (Polityka). Średnia sprzedaż ogółem tego tygodnika we wrześniu br. zwiększyła się o 1,7 proc. i wyniosła 117 413 egz.
Tuż za podium znalazł się tygodnik „W Sieci” (Fratria). Jego średnia sprzedaż ogółem wyniosła 75 503 egz., po wzroście o 2,54 proc. Oczko niżej uplasował się konkurencyjny tygodnik „Do Rzeczy” (Orle Pióro), którego średni wynik zmalał o 3,91 proc. do 54 635 egz.
>>> Przeglądaj okładki gazet i magazynów w naszym dziale Jedynki
Największy spadek w zestawieniu dotyczył „Wprost” (AWR „Wprost”). Jego wynik we wrześniu br. wyniósł 33 430 egz., czyli mniej aż o 33,64 proc. niż rok wcześniej. Tytuł ten w rankingu spadł z miejsca szóstego na siódme.
Wirtualnemedia.pl |
wrzesień |
|||||
ZKDP |
2015 |
2014 |
||||
Tytuł |
Średni nakład jednorazowy |
Rozpow. płatne razem |
Sprzedaż ogółem |
Średni nakład jednorazowy |
Rozpow. płatne razem |
Sprzedaż ogółem |
Newsweek Polska |
217 490 |
149 133 |
148 659 |
170 760 |
110 059 |
110 059 |
Gość Niedzielny |
200 360 |
129 155 |
129 155 |
205 790 |
140 391 |
140 391 |
Polityka |
165 398 |
117 415 |
117 413 |
172 758 |
117 211 |
117 211 |
W Sieci |
148 010 |
75 503 |
75 503 |
157 602 |
73 634 |
73 628 |
Tygodnik Do Rzeczy |
115 690 |
63 560 |
54 635 |
138 196 |
65 781 |
56 856 |
Gazeta Polska |
101 641 |
35 582 |
35 125 |
118 152 |
39 521 |
38 925 |
Wprost |
106 246 |
101 974 |
33 430 |
148 581 |
120 838 |
50 375 |
Tygodnik Powszechny |
36 750 |
19 642 |
18 817 |
37 000 |
18 379 |
17 979 |
Przegląd |
51 000 |
16 854 |
16 854 |
51 000 |
18 056 |
18 056 |
Wirtualnemedia.pl |
||||||
Tygodnik Angora |
463 450 |
302 155 |
302 155 |
483 010 |
299 776 |
299 776 |
Dołącz do dyskusji: „Newsweek” po dużym wzroście wyprzedził „Politykę” i „Gościa Niedzielnego”, „Wprost” mocno w dół
Ładne mi bez wspracia - gdyby nie kroplówka ze SKOKów w sieci już dawno padłoby.