SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

„Newsweek” i „Polityka” w górę, „Wprost” w dół

Wśród czołowych magazynów wzrosty cennikowych wpływów reklamowych osiągnęły w minionym półroczu „Newsweek Polska” i „Polityka”. Natomiast największy spadek zanotował „Wprost”.

Polskie magazyny od stycznia do czerwca br. zarobiły z reklam (cennikowo, bez autopromocji) niespełna 1,13 mld zł, czyli o 0,55 proc. mniej niż rok wcześniej – wynika z danych firmy Expert Monitor przygotowanych dla portalu Wirtualnemedia.pl. Tym samym zahamowany został trend spadkowy z ubiegłego roku, w którym cennikowe wpływy reklamowe tytułów z tego segmentu były o 11 proc. niższe niż w 2008 roku (więcej).

W minionym półroczu na pozycji lidera czasopism pod względem przychodów reklamowych umocnił się „Newsweek Polska” (Axel Springer Polska), który „na papierze” zarobił z reklam 29 proc. więcej niż rok wcześniej. Dwucyfrowy wzrost tych wpływów – wynoszący dokładnie 15,66 proc. – osiągnęła również „Polityka” („Polityka” Spółdzielnia Pracy).

Natomiast pozostałe magazyny z czołówki zestawienia zanotowały w I kwartale br. spadki cennikowych wpływów reklamowych w skali rok do roku. „Tele Tydzień” (Wydawnictwo Bauer) zarobił z reklam 2,56 proc. mniej niż rok wcześniej, „Viva!” (Edipresse Polska) – 1,56 proc. mniej, a „Wprost” (AWR „Wprost”) – aż 9,76 proc. mniej.

Cennikowe wpływy reklamowe magazynów (bez autopromocji)
  I-VI. 2010 I-VI. 2009
Newsweek Polska 56 425 467 zł 43 727 573 zł
Polityka 44 388 746 zł 38 378 700 zł
Tele Tydzień 42 194 983 zł 43 213 681 zł
Viva! 36 555 263 zł 37 134 287 zł
Wprost 32 140 790 zł 35 617 130 zł
razem 1 128 357 604 zł 1 134 595 956 zł


 

Dołącz do dyskusji: „Newsweek” i „Polityka” w górę, „Wprost” w dół

3 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Pyrek
Kolejny oszałamiający sukces Tomka Lisa. Tylko tak dalej, a nie zapomnij o Hani.
0 0
odpowiedź
User
Fan Wprost
Wprost powinie teraz zostać dodatkiem do Gazety Wyborczej.
0 0
odpowiedź
User
jatylkopytam
Czy to prawda, że PMG wydawca Wprost szykuje się wraz z Lisem na Woronicza do prywatyzacji jednej z anten a tygodnik już sobie odpuścili?
0 0
odpowiedź