SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Nadawca Metra ograniczył stratę o 8,9 mln zł. Wpływy 6 proc. w dół

Przychody spółki Green Content (TVN Grupa Discovery) nadającej kanał Metro zmalały w ub.r. o 6,4 proc. do 11,49 mln zł, a bez kolejnego odpisu udało się ograniczyć stratę netto z 16,66 do 7,79 mln zł.

Green Content w sprawozdaniu ocenił, że w ub.r. jego przychody zmalały z powodu „spadku oglądalności kanału Metro oraz ogólnego spadku oglądalności telewizji”. Stacja jest nadawana od jesieni 2016 roku, m.in. na ósmym multipleksie naziemnej telewizji cyfrowej. Według danych Nielsen Audience Measurement w ub.r. miała 0,26 proc. udziału w rynku oglądalności.

- W związku z niepełnym zasięgiem technicznym MUX-8 oraz faktem, że nie wszyscy użytkownicy przestroili swoje telewizory i dekodery, nie udało się osiągnąć planowanego na poziomie 0,36 proc., udziału w oglądalności - przyznał nadawca.

Mniejsze wpływy od TVN Media

Zdecydowana większość wpływów Green Content pochodzi od TVN Media, które jest brokerem reklamowym Metra. W ub.r. te wpływy zmalały z 11,07 do 10,67 mln zł.

Natomiast przychody od spółki TVN zmniejszyły się z 847,3 do 661,5 tys. zł, a od Discovery Communications Europe - z 229,9 do 53,9 tys. zł. Wpływy od spółki Stavka nadającej TTV wyniosły 108,5 tys. zł, minimalnie mniej niż w 2020 roku.

Koszty operacyjne nadawcy Metra są nadal dużo wyższe od przychodów, przy czym w ub.r. zmalały nieco mocniej od nich - o 7,7 proc. do 19,15 mln zł. To głównie zasługa spadku z 2,5 mln zł do 430 tys. zł kosztów amortyzacji, dotyczącej głównie koncesji na emisję naziemną stacji.

Wydatki na usługi obce zmniejszyły się z 17,83 do 17,64 mln zł, a na podatki i opłaty wzrosły z 428 tys. zł do 1,09 mln zł.

>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń z mediów i marketingu

Koszty poniesione wobec TVN zmalały z 7,05 do 6,44 mln zł, a wobec Discovery Communications Europe - z 1,93 do 1,87 mln zł.

Bez odpisu zmalała strata

Strata sprzedażowa nadawcy Metra zmniejszyła się z 8,48 do 7,66 mln zł. W 2020 roku rentowność spółki dodatkowo obciążył odpis w kwocie 8,61 mln zł zmniejszający do zera wartość posiadanej koncesji naziemnej. Obecnie nie ma już co odpisywać w tym zakresie, z drugiej strony firma nie zdecydowała się na odwrócenie wykonanego odpisu.

Jej strata operacyjna zmalała z 16,25 do 7,69 mln zł, a strata brutto i netto - z 16,64 do 7,79 mln zł. Łącznie wcześniejsze straty spółki na koniec ub.r. sięgały już 46,36 mln zł.

W maju br. Metro miało 0,62 proc. udziału w oglądalności tylko telewizji naziemnej, wobec 0,42 proc. rok wcześniej.

W poniższej grafice bieżący rok obrotowy to 2021 r., a poprzedni - 2020 r. (kwoty w tys. zł)

Dołącz do dyskusji: Nadawca Metra ograniczył stratę o 8,9 mln zł. Wpływy 6 proc. w dół

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl