Media Expert i Metro Group z dużo więcej na reklamy, spadki Volkswagena, Procter & Gamble i Lidla (TOP 10)
W styczniu br. media pozainternetowe cennikowo zarobiły z reklam o 7,3 proc. więcej niż rok wcześniej. Największy wzrost wydatków miała firma Terg, która jest m.in. właścicielem sieci sklepów Media Expert, a także Metro Group i Orange Polska. Mniej aktywne reklamowo były z kolei Volkswagen Group Polska, Procter&Gamble Polska i Lidl Polska.
Cennikowe wpływy reklamowe mediów pozainternetowych (bez rabatów) wyniosły w styczniu br. 1,97 mld zł i były wyższe niż w styczniu 2014 roku o 7,3 proc. - wynika z danych Kantar Media przygotowanych dla Wirtualnemedia.pl.
Największym reklamodawcą pozostaje firma farmaceutyczna Aflofarm Farmacja Polska. Zainwestowała we wsparcie swoich marek 215,2 mln zł, o 12,8 proc. więcej niż rok temu.
Drugie miejsce na reklamowym podium zajmuje dystrybutor filmowy Kino Świat z wydatkami w wysokości 70,4 mln zł (wzrost o 11,3 proc. w skali roku), a trzecie miejsce w tym zestawieniu zajmuje Orange Polska, który w styczniu wydał na reklamy 36,1 mln zł (15,6 proc. więcej niż rok temu). Operator w nowej kampanii z udziałem Olgi Bołądź i Tomasza Schuchardta wspiera akcję ze zwrotem starych telefonów.
Największy wzrost wydatków reklamowych rok do roku miała firma Terg, która jest właścicielem m.in. sieci sklepów Media Expert. Zwiększyła je o 62,5 proc., z 19,4 do 31,6 mln zł. O blisko 21 proc. więcej wydała w tym roku na reklamę w tradycyjnych mediach firma Metro Group - było to 31,4 mln zł.
Na reklamach USP Zdrowie (właściciel m.in. Apapu) media zarobiły w styczniu br. 28,5 mln zł, czyli 4,6 proc. więcej niż rok temu. Z kolei Olimp Laboratories zwiększył nakłady na promocję swoich brandów w tradycyjnych mediach o 6,2 proc., do 25,1 mln zł.
Trzy firmy z grona dziesięciu największych reklamodawców wydały w tym roku mniej niż przed rokiem. Volkswagen Group Polska zredukował swoje wydatki o 32 proc., do 25,5 mln zł, Procter & Gamble Polska - o 20,4 proc., do 25,2 mln zł, natomiast Lidl Polska - o 13,5 proc., do 29 mln zł.
Koncern Volkswagena od początku lutego prowadzi globalną kampanię pod hasłem „Then. Now. Always”, którą chce odbudować zaufanie wśród klientów po aferze spalinowej.
Najwięksi reklamodawcy w mediach pozainternetowych |
|||
(dane cennikowe Kantar Media) |
|||
WIRTUALNEMEDIA.PL |
styczeń 2015 |
styczeń 2016 |
zmiana proc. |
AFLOFARM FARMACJA POLSKA |
190 823 051 zł |
215 168 968 zł |
12,8 |
KINO ŚWIAT |
63 276 886 zł |
70 422 097 zł |
11,3 |
ORANGE POLSKA |
31 183 586 zł |
36 059 017 zł |
15,6 |
TERG |
19 443 826 zł |
31 586 804 zł |
62,5 |
METRO GROUP |
25 948 597 zł |
31 381 677 zł |
20,9 |
LIDL POLSKA SKLEPY SPOŻYWCZE |
33 516 585 zł |
29 005 652 zł |
-13,5 |
USP ZDROWIE |
27 256 767 zł |
28 513 871 zł |
4,6 |
VOLKSWAGEN GROUP POLSKA |
37 448 204 zł |
25 467 964 zł |
-32 |
PROCTER & GAMBLE DS POLSKA |
31 669 189 zł |
25 213 327 zł |
-20,4 |
OLIMP LABORATORIES |
23 666 425 zł |
25 141 514 zł |
6,2 |
razem |
1 834 863 179 zł |
1 969 489 110 zł |
7,3 |
Dołącz do dyskusji: Media Expert i Metro Group z dużo więcej na reklamy, spadki Volkswagena, Procter & Gamble i Lidla (TOP 10)