SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Konsumenci chcą osobistej, internetowej interakcji z markami

Dla prawie 2/3 (62 procent) konsumentów, bezpośrednia i osobista komunikacja z internetowym reprezentantem danej marki jest lepsza niż reklamy czy promocyjne materiały otrzymywane od firm.

63 procent konsumentów chciałoby także osobiście podzielić się z takim reprezentantem swoją opinią na temat produktu lub marki, a kolejne 67 procent najprawdopodobniej przekazałoby uzyskane w ten sposób informacje innym osobom - informuje serwis Marketing Charts, powołując się na badanie o nazwie 'The Impact of Social Media on Purchase Behavior' ('Wpływ społecznych mediów na zachowania zakupowe'), przeprowadzonego przez firmę badawczą OTX Research na zlecenie agencji marketingowej DEI Worldwide.

54 procent respondentów stwierdziło, że informacja od reprezentanta danej marki, który bezpośrednio kontaktuje się z nimi w sieci, jest bardziej wartościowa niż informacja jaką znajdują na stronie internetowej firmy. 57 procent badanych na podstawie informacji od reprezentanta jest także skłonnych podjąć takie działanie jak wizyta w sklepie czy zakup produktu.

Badanie pokazało również, że przy szukaniu informacji o produkcie konsumenci polegają na mediach społecznych w takim samym stopniu jak na witrynach firm. 70 procent z nich odwiedziło listę dyskusyjną, serwis społecznościowy, blog, serwis wideo lub weszło na czat, aby zdobyć informacje o danej firmie, marce czy produkcie.

Zdaniem dyrektora wykonawczego DEI Worldwide Luo Cuminga, wyniki tego badania są szczególnie interesujące dlatego, że wspierają to co agencja twierdziła od dawna, czyli że tzw. 'word of mouth' jest wartościowym narzędziem marketingowym, które powinno być łączone z tradycyjnymi mediami przy tworzeniu zintegrowanej strategii marketingowej.

źródło: Marketing Charts

Dołącz do dyskusji: Konsumenci chcą osobistej, internetowej interakcji z markami

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl