Konkurencyjnych marek nie można używać w reklamach porównawczych
Europejski Trybunał Sprawiedliwości uznał, że w reklamach porównawczych nie mogą występować konkurencyjna marki. Instytucja wydała to orzeczenie w sprawie skierowanej przez L'Oréal.
Europejski Trybunał Sprawiedliwości rozpatrzył sprawę konkurencyjnych marek występujących w reklamach porównawczych po skardze złożonej przez L'Oréal. Koncern domagał się wstrzymania działań promocyjnych, w których perfumy innej firmy reklamowano jako "pachnące jak" produkty Trésor, Miracle, Anais-Anais i Noa.
Trybunał uznał, że producenci konkurencyjnych perfum odnoszą
nienależne korzyści handlowe ze sprzedaży swoich niskiej klasy
odpowiedników markowych produktów L'Oréal m.in. dzięki odwoływaniu
się do renomowanych oznaczeń. W konsekwencji instytucja uznała, że
właściciel oryginalnego znaku może żądać zakazu jego używania w
reklamach porównawczych.
- Orzeczenie Europejskiego Trybunału Sprawiedliwości obowiązuje
również w Polsce, dotycząc przede wszystkim branży kosmetycznej,
ale w praktyce może być przez sądy odnoszone do wszystkich
produktów - komentuje kancelaria Baker &
McKenzie.
Dołącz do dyskusji: Konkurencyjnych marek nie można używać w reklamach porównawczych