Klienci agencji reklamowych mocno tną budżety
70 procent dyrektorów wykonawczych agencji reklamowych z całego świata przyznaje, że ich klienci zmniejszają swoje budżety na 2009 rok.
Ponad 83 procent osób z tej grupy stwierdziło, że są to cięcia co najmniej o 20 procent - wynika z najnowszego badania międzynarodowej organizacji Worldwide Partners, Inc. (WPI).
Gdy respondentów zapytano o to czy ich klienci są bardziej lub mniej optymistycznie nastawieni na bieżący rok, aż 95 procent szefów agencji wybrało tą drugą odpowiedź. Z kolei 48 procent badanych uważa, że sytuacja na ich rynkach zacznie się poprawiać dopiero za półtora roku.
Jedynym jasnym punktem wyłaniającym się z badania jest marketing cyfrowy - 49 procent respondentów spodziewa się wzrostu w tym sektorze. Dla porównania to samo o reklamie w tradycyjnej prasie oraz w radiu i telewizji powiedziało zaledwie po 1 procent, a o bezpośrednim marketingu 12 procent badanych. Natomiast 13 procent w ogóle nie widzi segmentu, który mógłby zanotować wzrost w bieżącym roku.
Z badania WPI wynika również, że 49 procent szefów agencji reklamowych spodziewa się, iż w bieżącym roku liczba zatrudnianych przez nich na pełnym etacie pracowników nie zmieni się, wobec 37 procent prognozujących zwolnienia oraz 13 procent planujących przyjąć nowych pracowników.
Badanie zostało przeprowadzone w połowie stycznia obecnego roku. Udział w nim wzięło 83 dyrektorów wykonawczych agencji reklamowych, z czego 34 z Ameryki Północnej, a pozostałych 49 z rynków w Europie, Afryce, Ameryce Południowej, na Bliskim Wschodzie oraz w regionie Azji i Pacyfiku.
źródło: Marketing Charts
Dołącz do dyskusji: Klienci agencji reklamowych mocno tną budżety