KER: Leki na potencję nie powinny być reklamowane w gazetach
Komisja Etyki Reklamy uznała, że zamieszczona w tvguidzie reklama tabletek i kremów na potencję oraz afrodyzjaków narusza dobre obyczaje i poczucie odpowiedzialności społecznej. Instytucja zaapelowała też do wszystkich wydawców gazet codziennych o niepublikowanie tego typu reklam.
Do Komisji Etyki Reklamy wpłynęła skarga na reklamę tabletek i kremów na potencję oraz afrodyzjaków, która ukazała się w dodatku telewizyjnym do toruńskiego czasopisma "Nowości Magazyn". Autor protestu ocenił, że taka reklama "nie powinna ukazać się w gazecie, do której dostęp mają dzieci".
Na podstawie skargi reklamę oskarżono o naruszanie dobrych obyczajów i poczucia odpowiedzialności społecznej oraz wykorzystywanie naturalnej ufności i braku doświadczenia dzieci i młodzieży. Odpowiedzialna za tą kampanię firma Xsara nie ustosunkowała się do tych zarzutów. Natomiast Komisja Etyki Reklamy po rozpatrzeniu sprawy uznała, że reklama naruszała dobre obyczaje i nie była prowadzona w poczuciu odpowiedzialności społecznej, ponieważ mogły się z nią zapoznać również dzieci, które szukały w telemagazynie programów dla siebie. W związku z tym instytucja uznała, że reklama łamie kodeks branżowy i przepisy prawa. Komisja Etyki Reklamy zaapelowała też do wszystkich wydawców gazet codziennych o niepublikowanie tego typu przekazów reklamowych.
Dołącz do dyskusji: KER: Leki na potencję nie powinny być reklamowane w gazetach