Japońskie reklamy samochodów skuteczniejsze od amerykańskich i europejskich
Japońscy producenci samochodów docierają ze swoimi reklamami do większej liczby odbiorców w USA niż firmy amerykańskie i europejskie.
Reklamy japońskich producentów samochodów objęły swoim zasięgiem o 22 procent więcej konsumentów niż amerykańskich oraz o 27 procent więcej niż europejskich producentów - informuje serwis Marketing Charts, powołując się na badanie firmy Integrated Media Measurement Inc. (IMMI).
IMMI oparła wyniki swojego badania na danych zebranych między sierpniem a październikiem bieżącego roku od panelistów wyposażonych w telefony komórkowe, za pomocą których przesyłali liczby telewizyjnych i radiowych spotów reklamowych odnotowanych przez nich na sześciu amerykańskich rynkach (Nowy Jork, Houston, Denver, Chicago, Los Angeles, Miami).
Liderem pod względem reklam w radiu i telewizji łącznie okazała się Honda, która wyprzedziła Toyotę, Nissana, Forda, Hyundai oraz Mercedesa. Najsłabiej wypadły Saab, GMC, Buick oraz Volvo. Z kolei biorąc pod uwagę samą telewizję najlepsza była Mazda, a w radiu BMW.
źródło: Marketing Charts
Dołącz do dyskusji: Japońskie reklamy samochodów skuteczniejsze od amerykańskich i europejskich